Över...

Nu är jag tillbaka här och skriver lite kort..

Vet att några undrar hur det gått för mig. Jag befinner mig i Stockholm än och åker hem idag för att ta det lite med ro innan mina barn kommer imorgon.

Det gick bra och jag hade oroat mig i helt onödan. När jag tänker på ordet smärta så förställer jag mig att det kommer göra ont som ottan. Ett enda hårstrå från mig gör ont så ont så ni kan förstå varför jag oroade mig så mycket.

Jag opererade mig i tisdags tidig på morgonen och minns att jag tittade på klockan 08.05 innan jag somnade. Vaknade och var så.... hmm var är jag... somnade... vaknade och såg massa sköterskor...somnade...vaknade och bad om mer morfin...somnade och så höll det på till ca kl 16.00. Jag hade inte så ont efteråt och tog alvedon som nu är min trogna vän sen dess.

Tyvärr så kom tinnitus och den brakade loss och vilket helvehete det blev. Läkaren hade varnat innan att jag får tinnitus de första dagarna, men att det skulle bli en så elände av det är HEMSKT. Jag har alltid haft Tinnitus men med åren har jag lärt mig att styra den och klarat mig rätt bra de senaste åren. Men att få en så hemskt tinnitus som jag har oroar mig om den tagit över, men enligt läkaren så avtar den om några dagar. Får se om den verkligen försvinner annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Jag är nöjd med avdelningen där jag sov, snälla sköterskor och så hjälpsamma. Skriver på papper om jag inte förstår så alla personalen där får ett eloge för sitt arbete och deras generösa sätt att ta hand om patienter.

Är sjukskriven fram till 20 april enligt pappret, men läkaren sa att jag får börja jobba tidigare om jag vill och orkar.

Den 25 april är den dagen då jag ska till Huddinge och få min apparat och där ska jag stanna i 3 dagar för det kommer ske mycket förändringar. På pappret stod det att man rekomenderar att ta med en anhörig men bestämde att fråga min vännina I som stöttat mig så mycket och varit där för mig de senaste tiden kring mitt beslut ang CI. Hon får följa med mig och vara den som får se om mina förväntningar blir det som jag hoppas på. Dock har jag låga förväntningar men längtar redan till den 25 april.

Fortsättningen följer...

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Vad skönt att det är över nu med den första delen. Det kommer att gå bra för dig, har tänkt på dig under de senaste dagarna. Ha en skön helg med din familj nu. Det var kul att ni kom i lördags. :) Hoppas att sirappinnarna smakade gott om Channie hunnit baka den. :) Kram Fia & grabbarna

2006-04-06 @ 14:12:22
URL: http://supermamman.blogg.se
Postat av: Tiny

Puss på dej goa vännen!

Hoppas verkligen att tinnitusen försvinner snart å allt går bra kring 25 april med I som sällskap - ett bra val! :-)
Hörs snart å ses snart!
Puss

2006-04-06 @ 17:19:47
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: cokoris

Addie! Skönt höra allt gått bra med operationen och att du är på väg hem.
Nästa gång du e i Sthlm hojta gärna till om du orkar nån dag att ses nån timma.. avgör hur länge du finns i Sthlm nästa gång du e i sthlm den 25 april.
Mys ordentligt med dina barn nu i påsken!
Javisst vi båsa har ju flyttat så vi får inspektera varandras nya boende när vi får tillfälle :-)
massvis med kramar

2006-04-06 @ 19:07:20
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Camilla

Hejsan!
Skönt att op gick bra men inte så kul med att Tinnitusen blivit värre, vi får hoppas att det avtar som läkaren sa!
Kram på coh och ta det lugnt nu!

2006-04-06 @ 21:00:57
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: Ärtan

Heej!
Skönt att det gick bra men hoppas tinnitus försvinner snart!!... Allt bra med barnen?? kramkrasm!!

2006-04-07 @ 12:58:56
URL: http://artan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0