Dagens Ris....

Dagens ris vågar jag nu ge till Karl Johans Skola som mina flickor går på. I Tisdags kom Athina lycklig hem och berättade att hon ska få sjunga med artister och hon nämnde då även att många protesterade och var ledsna.

I går sa hon att det blev ändring pga att många klagat och så vidare. Det resulterade att Athina var tvungen att provsjunga och att hon var en av de 10 som skulle göra det och endast 5 får vara med. Fick meddelande att hon inte kom med bland de 5 personer.

Som mamma blev jag besviken och man ska inte ge ett löfte först och bryta det sen så jagt blev verkligen arg och skrev ett brev till rektorn och biträdande rektorn och klagade. här är brevet jag mailade till dem. Dagens ris går definitivt till Karl Johans Skola för deras sätt att hantera de 5 första som fick löfte att sjunga tillsammans med artister.

Här är mailet och väntar nu på svar.

Hej!

Jag heter Addiswa och är Athina Stenströms mamma. Det här är ett bra sätt att skriva till er då man är döv och att det är svårare ringa via förmedlingssamtal. Vill vara säker på att ingen av oss ska missförstå varandra.


Athina kom hem glad och lycklig i tisdags och berättade att hon och några andra ska få sjunga med några artister efter att Kerstin Moll frågat om några sjungit solo för mer än 20 personer. Athina svarade glatt att hon gjort det då hon var på musikläger i två veckor i sommar och visade för släkt och familjer en kanonbra musikshow för över 100 personer. Kerstin meddelade då att Athina får sjunga och att hon skulle hem och träna och ta med CD skivan nästa dag för att träna tillsammans med henne. Athina berättade att hon hörde några protestera och någon blev ledsen. Hemma tränade Athina för fullt och hon gjorde sin plikt och ville så mycket och frågade mycket hur man sjöng det o det på engelska med Amy Diamond, hon brann verkligen för det och sa att hon ville vara duktig för Karl Johans Skola.

Igår kom Athina hem lite ledsen och sa att det blev ändringar på grund av att flera klagat eller vad det nu handlar om och att 10 personer får provsjunga och därefter väljer Kerstin 5 personer som får sjunga.


Nu fick jag veta av Athina som skickade meddelande att hon inte blev vald av de 5 personer som ska få sjunga solo.Vet hon är ledsen för barn är känsliga som ni vet, men är det rätt att ge ett löfte och tala om för henne och andra som Kerstin meddelade att man blev vald och sedan ändra och inte blev en av dom? . Jag vet inte vad eller hur det nu kom sig att ni ändrade planerna men i fortsättning tycker jag ni ska vara lite försiktiga med att först ge löfte och sen bryta det på grund av annat. Det är tråkigt när man får se sin egen dotter få dålig självförtroende och tro att hon inte är bra nog för att kunna visa något som ni på skolan lär/lärt henne.

Jag vill som mamma bara skriva det här för jag delade hennes glädje och lider med henne för att det inte blev som det blev. Jag vill ha förklaring varför ni gjorde så mot henne och andra som Kerstin valde först.


Med vänlig hälsningar


Addiswa Stenström

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Det var dåligt av skolan! Det hade varit annat om ge besked till vuxna. Men barna nähä där går gränsen! skickar kramen till Athina och säg att hon är bäst ändå!

2006-08-24 @ 19:53:05
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Anna Maria Y

ja bra skrivet, dåligt stil av dom! absolut ska din dotter va med från början faktiskt!

2006-08-25 @ 08:49:40
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Ingela

Nä usch va dålig stil av skolan, fy sjutton vad sur man blir. Barn ska man inte behandla på det viset. Ge Athina en styrkekram o säg att hon är bäst o när vi kommer o hälsar på vill jag pi höra henne sjunga.

Kram o ha en skön helg!

2006-08-25 @ 10:14:26
Postat av: Tiny

Grrrrrrrrrrrrr!!! Blev inte glad alls när du berättade det för mig live!.. Hur har det gått nu?
Hoppas verkligen inte athina deppar fullständigt för detta - för hon e verkligen kanon!! :)

Puzz

2006-08-26 @ 18:58:24
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

Fasiken vad tråkigt! Hoppas det blir ändring i planerna och att skolan ger efter för föräldratrycket...så där gör man ju liksom inte!!! Måste fråga om du kommer på konferansen...det var ju lite därför jag anmälde mig :)

2006-08-26 @ 20:35:11
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: cokoris

det är var verkligen väldigt tråkit att läsa.... hoppas inte Athina tappar förtroendet och lusten... Dålit av skolan!! Tänker påe r.. kram

2006-08-26 @ 23:18:56
Postat av: Anna

ahh nej det e trakigt... det luktar som diskrimingen tycker jag.. liksom typ black vs white.. det ar gammaldags men tyvarr finns det lite kvar.. som du sager barn ar kansliga. tyvarr blandar foraldrar i ocksa.. det ar typiskt... man maste acceptera att bli vald eller inte...ja dom borde vara forsiktiga med det.. blir saarg nu.... krama athina fran mig.. krammm

2006-08-27 @ 20:10:13
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Anki

Upptäckte att du heter Stenström i efternamn. Det gör jag med.

2006-09-21 @ 13:14:42
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Athina

Tack alla som bryr sig!
särskillt du mamma.. love you

2007-03-06 @ 22:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0