Sommarens hetta

Kära blogg läsare nu är jag tillbaka och ska skriva hur sommaren varit. Visst har det varit en kanon fin sommar, men jag ser att folk klagar på värmen och svettas så och här är lilla jag med familj som kanske klagar lite för mycket på värmen, men nåväl vad ska man säga när man har en så kanon fin sommar som inte är så vanligt i vår vackra land?..

Förra sommaren tillbringade jag och barnen i USA i två månader och det var otroligt varmt att vi led så mycket och innan sommaren var slut sa vi tack och lov att det inte är så varmt i Sverige och att vi nog får en sval sommar nästa år!!!. Det blev vi inte skonad ifrån utan dock blev sommaren värre!. Är det 26-30 grader ute så är det 40 grader inne i vårt hem så ni kan tänka er hur vi klagar!. Fläkt o sånt hjälper inte så mycket att man måste ha alla fönstren öppna.

Trots det har vi haft en bra sommar hela familjen. Vi tillbringade mycket i sommarstugan och var även hemma rätt mycket. Nu känner vi till Nora mycket mer än tidigare - tänk att Nora är så liten men ändå så mycket man kan göra.

I Nora kan man åka till Alntorps Ö och bada, spela golf, äta gott, titta på dock teater och mycket mer. Man tar båt för att komma dit och det älskar barnen.

Nora är en av landets äldsta järnväg och man kan få uppleva den forna tiden med att åka tåg och det är en härlig känsla.

I dagarna har vi upptäckt Nora Camping och jöses vilken fin badplats de har. Det är så trångt att man kan nästan inte få plats men vi njuter av och barnen badar mycket och är så lyckliga. Jag har dock blivit skrämd av alla bilagor som tidningar visar med drunkning olyckor att jag kanske överdriver lite med att ha hårt koll på barnen när de badar. Pojkarna kollar jag väldigt noga och får panik så fort de ramlar ner i vattnet eller att de springer åt olika håll. Flickorna är större o klarar sig men ändå måste jag ha koll på dom och oroar mig så fort jag inte hittar någon av dem bland alla folksamlingar.Badplatsen som är så populär anser jag att man borde ha badvakt.

Snart ska man åter arbeta o barnen skola o dagis och nog längtar jag lite efter det.

Tack för en härlig - hett och fin sommar.. Bilder kommer så småning om..

Addie

Kommentarer
Postat av: mallan

tassar in och läser...:) Sa ju en gång att jag åkte förbi Nora- ååh fanatisk stad!
Ha en trevlig sensommar!

2006-08-07 @ 11:52:01
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: osrob

Hej hoppas allt är bra med dig! ville bara sicka en hälsning hoppas helgen varit bra. Och att det slutar bra va rädd om dig kram osrob.

2006-10-01 @ 11:07:03
URL: http://osrob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0