En undrande fråga!

Idag har jag varit o träffat min chef A och min arbetsledare M för att diskutera om min tjänst som jag är tjänstledig från. Jag är för närvarande tjänstledig från mitt andra jobb och arbetar nu som gymnasielärare på Tullängsskolan för döva. Det är intressant men saknar att arbeta med det jag gjorde tidigare som bla om dövfrågor som jag var så engagerad i innan jag fick två små grabbar och att jag var mammaledig i två år.

Min tjänstledighet går ut i mars så det är mycket att tänka på och fundera på vad jag vill göra i framtiden. Jag saknar mitt arbete, men i min ålder så vill jag gärna ge det till någon som är yngre och som kan jobba många år i den organisation jag är anställd hos. Vi kom i diskussion för att se om jag kan omplaceras men det är inte säkert så under 3 månader ska man gå igenom och se möjligheterna. Jag vill så mycket, bla skriva en projektide' som jag hoppas att det blir av eller bara att fortsätta jobba med det jag gjorde tidigare.

Men här är en undrande fråga som jag så många gånger har funderat. Innan mötet avslutades frågade chefen en personlig fråga. Frågan tyde på att hon undrade om jag ska skaffa flera barn i framtiden. Jag svarade nej och skrattade osäkert, men sen började jag undra om det är så folk ser på mig?

Jag har fått två små pojkar på så kort tid och det är 12 månader mellan dom. Allt gick faktiskt fort för min del och inte något man hade förväntat sig, men jag älskar mina grabbar högt. Det som är sårande är att när jag ska ut och träffa folk, speciellt döva som bla Teckenspråksdag eller annan arrangemang så får jag alltid frågan av några om jag håller på att bilda en fotbollslag eller om jag producerar barn. Det är kränkande kommentarer anser jag och jag har svarat lite otrevligt tillbaka då jag känner som de totalt har annan syn på mig. Detta har gjort att jag inte har den kraften att gå ut och vara i en stor skara där döva samlas för jag orkar inte höra sånt. En period var jag deprimerad för att andra såg mig så och inte som den Addiswa jag är. Jag råkade bara bli mamma till två härliga pojkar och vips så ska andra se det som om jag producerar barn och vaddå?.

Att få den fråga från min chef: Ska du skaffa flera barn i framtiden. Det ekar i mina öron om och om igen, tankarna går runt i skallen och där frågar jag mig - är det så folk ser på mig idag - att jag är en kvinna som bara har fått två barn men för dom ser de att jag ska fortsätta skaffa barn? Varför är det så?

Kommentarer
Postat av: Anna

jag tycker det ar ren krankande av chefen att fraga san sak.. man far absolut inte gora sa har.. var privat saker angrar inte dom... men tyvarr gor dom anda i arbetslivet. det ar sa SAD!!!

2006-01-05 @ 05:28:37
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Beror på... om... denne frågat välmenat? Dom kanske vill planera verksamheten? Men om du funderar det omigen och omigen, så kan det inte varit det. Det tredje är att denne som frågat dig varit klumpligt.

2006-01-05 @ 15:48:57
URL: http://www.annemaj.blogg.se
Postat av: Tiny

Nä du ÄLSKADE vännen min!

Du ÄR och FÖRBLIR Addie för mig! Sen har du en underbar bonusplus med att du är en underbar mamma till 4 härliga kids, det är en bonus! Men du är och förblir Addie min älskade vän! Så ser jag på dej! ;-) PUZZ på dej älskade vännen min!

2006-01-05 @ 17:14:37
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: ira

Mmmm, vet ej vad hon hade i baktanke när hon frågade men tycker det lät lite konstigt... men bry dig inte om det! kram

2006-01-05 @ 23:02:50
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Erika!

Jag håller med Anna att det är kränkande!!! Jag kan inte låta "arbetslivet" ska styra oss kvinnor om vi ska ha barn eller inte!

Jag får väl också att du har verkligen fyra härliga ungar!

Kram igen

2006-01-11 @ 01:10:03
URL: http://erika48.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0