Lägenhet!

Jag och barnen har nog flyttat runt en hel del de senaste åren. För många är det som om de säger " men hallå Addie när ska det lugna sig för din del" det är nog de som inte känner riktigt till min bakrund som säger sådana repliker.

Jag har flyttat runt pga jobb, studier och sånt som är orsak till att man måste göra det.

I två år har jag och barnen bott i Nora och vi stortrivs trots pendlandet till Örebro då båda flickorna pluggar och jag jobbar där. Vi har vant oss vid det så det är okej, men vi har diskuterat flera gånger att flytta till Örebro då det blir billigare för oss.

Jag trivs så bra i Nora, det är som min hemstad för det är så likt Eksjö eftersom jag är uppvuxen där. Naturen är vackert, området, gamla hus och sånt som är så intressant som bland annat Sveriges äldsta tågstation med gammal lok och definitivt en av Sveriges godaste GLASS - jag lovar er som inte smakat det GÖR DET!.

Vi bor i en radhus och det är en bostadsrätt och området är väldigt trevligt. Nära till dagis, skola, sjön och natur. Trots det bor vi så trångt och det är en 3:a på 80kvm. Vi klagar aldrig och jag vet inte när jag hade eget rum senast för jag har låtit barnen ta rummet och jag bo i vardagsrum.

Men nu är det så att flickorna börjar bli stora och jag känner som om det är dags att man även får eget rum. Letat och letat och nu hittat en som jag nu får och det blir dubbelt så stort som jag har nu alltså en 5:a på 189 kvm, hög tak och lägenheten heter Pigslottet och ligger mitt i stan här i Nora. Det finns en öppet spis och två kakelungar och den är väldig fin. Har inte skrivit på kontraktet än, men ska fundera om jag gör rätt beslut så ska fundera i några dagar. Vet det blir härligt att bo stort efter alla år. Den minsta rum jag och flickorna har bott är säkert på Västanviks Folkhögskola i Leksand. Där bodde vi i en liten etta och kokvrå på ca under 20 kvm och fortfarande fattar jag inte hur vi kunde bo så trångt!.

De närmaste dagarna får jag se hur det blir och vad jag bestämmer mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det skulle vara skont att ha en egen rum dar kan man stanga sig sjalv och lasa en bra bok och inte blir stord.. :-) Jag tror att du kommer att gora en super bra beslut!!! Kram pa dig!!

2006-01-24 @ 22:17:23
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Cokoris

Wow, 5 rum och kök, det låter ju helt perfekt det innebär ju det blir fler rum och att flickorna får varsitt, du eget sen gissar jag pojkarna får dela än så länge och öppet spis är ju inte helt fel .. lite avis blir man ;-)kul namn förresten pigslottet och glass vill man testa, får göra de nästa ggr jag e hos dig :-) kraam

2006-01-25 @ 00:19:03
URL: http://cokoris.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Högt tak, wow.. ta dig tid och fundera ordentligt.. kram

2006-01-25 @ 10:19:26
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Ingela

Låter som en uuuunderbar lägenhet, större än vårt hus juh! O kakelugnar. Avundsjuk, not! ;)

DU behöver ett rum att stänga in dig i , din egen lilla vrå där DU kan rå om dig själv. Du har satt barnen i första hand i många år o nu är det dax o tänka på dig själv.

kram o puss

2006-01-25 @ 13:36:23
Postat av: Tiny

Ser ut å va fin lya! ;)
Bra med plats å natta över om man skulle bli kvar ngn da´ istället för åka hela vägen te Kumla! ;)
Puzz

2006-01-26 @ 15:10:34
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Inga-Lill Moberg

Hoppas ni trivs bra i lägenheten. Var i Pigslottet i secondhandbutiken i Lördags.
Bor själv i Skaraborgs län, men brukar åka upp till Nora nbågon dag på semestern.
Bodde i Pigslottet när jag var barn, och har många trevliga minnen från denna tiden. Jag och min familj flyttade när jag hade gått halva året i första klass. Skulle var jättekul om man kunde få se bilder ifrån din lägenhet i Pigslottet.
Kram från mig och hoppas ni trivs och allt är bra

2006-07-24 @ 03:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0