Nyårsfirande

Nu har nyåret varit och nu är det en ny år att se fram emot.

Jag och min familj firade nyår i Stockholm och vi åkte väldigt tidig lördag morgon för att hinna med tåget kl 08. Att man bor i Nora är inte alltid det bästa då man måste vakna så tidigt för att hinna med allt. Hann göra allt i ordning och hade ju gjort mycket dagen före. Att resa med 4 barn kan ibland vara tuff men mot slutet av året så ser jag att man har klarat sig på alla resor man åkt med dem så jag ska egentligen inte klaga på det.

Vi kom fram till Stockholm ca kl 10 på förmiddagen. Gick runt på stan och tittade lite och därefter träffa mina föräldrar som också var i Stockholm. De ska fira sin tid tillsammans då min mor äntligen blir pensionär till min fars glädje. De åkte tillsammans med bekanta och obekanta från smålandstrakten och alla åkte buss och ska tillsammans se musikalen Mama Mia!. Vi träffade mina päron en kort stund eftersom vi ska fira med min väninna, A i Hägersten och bo på hotel just nära hennes hem.

Till hotellet kom vi och vår granne P med hennes man J och deras son, A var där redan eftersom de tog bil. J ville gå ut och äta om en timme så det var ganska jäktigt för oss att fixa oss men det hann vi med lagom i tid. Väl gick vi ut och det var ganska jobbigt då det var så mycket snö på vägarna men väl framme hittade vi en mysig liten restaurang och njöt och hade trevligt och åt och pratade.

Vi gick sedan hem till A och alla familjer hade inte kommit än. Några timmar kom allihopa och det är mysigt då det är barnfamiljer som kom. Många barn så det blev mycket springande huset men A's son, en söt liten grabb som heter L var inte lika förtjust att alla barnen tar hans leksaker. L har härliga komentarer för han kan säga både kloka och roliga meningar som ger oss gott med skratt. Men lilla L som är 3 år var så bekymrad och sa till min äldsta dotter

L: Jag tycker synd om alla mina bilar för nu väcker alla barnen mina bilar
och det tycker jag inte är roligt för nu måste bilarna vakna och åka
överallt.

Jag sa att det är bara i kväll som det händer och sen blir det riktigt lugnt för bilarna igen. Ni kan ana hur vuxna kämpade med skratten, men han var så söt när han såg så bekymrad ut och tittade på barnen som lekte med hans bilar och alla leksaker.

Kvällen var riktigt lugnt och det var lek för både vuxna och barn och det blev gott till skratt. Sen mot tolvslaget tog vi Pommac och champagne och skålade inför nyåret och det var härligt att se ute eftersom A bode på 7:e våningen kunde man se överallt med alla fyrverkerier och det var mysigt att se.

Barnen blev plötsligt trötta och gnällde och ville hem så vi gick hem ganska direkt efter 12 slaget. Lilleman var så trött och gnällig och tyvärr kräktes han, men det var nog på grund av att han fick något som han inte tålde eftersom han inte får dricka mjölk, ägg och lite andra produktioner. Tror att han fått i sig dom då det var så mycket att ta från köket och att man inte hade alltid koll över vad han tog.

Till hotellet gick vi och där slocknade vi nästan direkt. Men vi var nöjda och glada och kvällen var verkligen fin och en härlig dag att avsluta året med. Innan jag somnade så sa jag bara till mig själv

Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men hejsan!!!
kul att du också har blogg. har lagt till dig i mina kontakter!!!
god fortsättning till er också!!
kram!!!

2006-01-02 @ 17:38:46
URL: http://nillapilla.blogg.se
Postat av: Anne-Maj

Hej!
Skönt att veta att ni är hemma efter stockholmsäventyret:-) God fortsättning!!!
Kramar

2006-01-02 @ 21:56:14
URL: http://www.annemaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0