Varit i stan och kom hem med....

I dag åkte jag och barnen in till stan. Det är hindersmässa i Örebro och jag sa till mig själv att inte handla så mycket förutom det viktigaste vi behöver.

Det som var viktigt för oss att köpa in är skridskor till flickorna, termobyxor till stortösen, vantar till tre personer och inget mer. Jag sa till flickorna att de får inte gnälla och börja säga att de ska ha det och det och peka på allt..

Vi gick runt i 4 1/2 timme och här blev resultatet när vi åkte hem:

2 st skridskor till töserna

termobyxor och vantar köpte vi som planerat.

Äta på Pizza planet var okej då vi var hungriga

Resten blev:

10st munkar - ingen av oss i familjen kan låta bli det.
leksaks motorcross och traktor till grabbarna
hästballong för att lillprinsen galskrek efter den - Tyvärr svag var jag - han vann och jag förlorade!
DVD film: I Robort med Will Smith
Väska till mellan dottern
varma sockor - behövs det?? måste fundera
Brevpapper - Enligt stortösen behövs det
Åktur med Karusell till grabbarna - de galskrek efter den och jag förlorade åter kampen!


Är bara glad att vi bor i en liten byhåla som Nora där inte en massa affärer finns så det är rätt sällan vi åker in till stan och stannar en hel dag.

Tack och lov att vi så sällan åker in till Örebro - annars skulle pengarna flyga iväg med vinden!.

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

SANT SANT! Bra att bo i Leksand.. inget som lockar så hemskt mycket i storstäder:-) kramen

2006-01-28 @ 22:50:52
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Tiny

Phua att jag aldrig åkte in te hindersmääsan! VET äldsta tjejen skulle skriiiiika! haha.. inte efter karusellen, men däremot ballonger å leksaker! Näää, vi njöt här hemma med morfar! ;)
Hoppas helgen varit NICE?
Puzz

2006-01-29 @ 01:01:36
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej!!
hihih det där känns verkligen igen!!
Men dagen verkar ha varit hel lyckad ändå så
då grämer man sig inte så mkt för det extra man kom hem med!
HA en skön söndag!

Kram

2006-01-29 @ 09:55:42
Postat av: cokoris

HAHAHAHA. jaa man blir så oavsett om man har barn eller inte.. lilla jag till ex ska BARA ha en sak men vadf händer det när jag kommit hem.. sak samma om det är mataffä'r eller klädaffär eller varit på stan hela dagen.. jösses hihihi noll discplin! kram

2006-01-29 @ 11:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0