Feng Shui

Jag är så fascinerad av Feng Shui nu och jag önskade att jag lyssnade på de vänner som har berättat mycket om det tidigare då de vet hur jag har det med mitt liv.

De senaste åren som har gått har varit som berg och dalbana för mig och min familj. Det har hänt både positiva och negativa saker men så är det väl hos alla - ingen kan slippa från sånt som händer i våra vardagliga liv.

Började fundera på om när exakt man upplevde att det är tufft att klara allt och göra den plikten som man måste genomföra, men det är väl inte något man ska tänka på eller gräva sig över för att fundera.

De senaste åren har jag tyckt att mycket händer runt omkring, i hemmet, arbete, samhället och ja det som vi lever för varje dag. Mina nära vänner har sett hur jag har det och även min familj. Jag har dom att tacka för med råd och tips som man behöver. Ett fåtal vänner har påpekat mig att jag borde läsa lite om Feng Shui och de har berättat hur det har förändrat deras liv till en positiv harmoni och de säger att det är mycket kring deras liv som hjälpt att förstå sig själva varför man har de så. Jag lyssnade, men tog inte det på allvar.

Jag började fundera när jag med min familj flyttade för det är så mycket jag vill förbättra så att vi alla ska må bra. Jag bestämde att köpa en bok om Feng Shui skrivet av Lilian Too och när jag öppnade boken för att läsa var jag redan fast i den och jag är så glad att jag köpte den.

Det första meningen jag läste stod det " Feng Shui betyder vind och Vatten och det hjälper oss förstå hur vi påverkas i våra hem, arbete och allt som vi har att göra i vårt vardaglig liv." Det fanns punkter man kan läsa om:

Hemmet
Arbete
Hälsa
Relation
Inredning

Och mycket mer. Om man focuserar på sig själv och ser vad man behöver och förbättra så känner man harmoni och rygghet i sig själv. Författaren påpekade också att Feng Shui inte alltid kan lösa alla problem, men att det har förvånansvärt gett kraft till många som har förändrats deras livskvalitet genom att få inspiration från Feng Shui.

Jag läste som om boken talade till mig och mycket av det stämmer hur man har det och vad man behöver ändras. Några exempel är att Feng Shui rekomenderar att man ska kasta mycket som är gammalt, eller att vi har för mycket saker i förråden och det skapar mycket negativ känsla av att spara så mycket då mycket av det kommer från förflutna. Jag kan bara instämma, jag har för mycket grejjer i förråden, mycket av det jag tänker på hur jag hade förut och jag har till och med så mycket kläder som jag inte ens kan använda och inte är till nytta att spara. Jag tänkte att jag sparar nog dom för att påminna mig själv hur smal man var i unga dar,Eller vilken stil jag hade som ung, men till vilken lösning är det att spara när man inte ens kan ha dom. Vi är väldig bra på att spara skräp i förråden och vinden. Jag har iallafall flyttat så många gånger och kastat mycket, men sparat de saker som jag tror är bra att ha fast det inte är det. En annan sak är hur jag har det i hemmet, jag är inte en bra inredare och har inte ens aning om hur man ska göra för att förändra, jag är liksom helt fantasilös på det. Än så länge är jag nöjd med det vi har fixat i hemmet. Man vill gärna ändra lite och köpa lite nytt, men det är ju alltid en kostnadsfråga. Det som är lite märkligt är att när man hälsar på vänner så känner man mer sinnesro/harmoni hos dem än vad man känner hemma och nu kan jag förstå varför efter jag läst boken. Det är en hel del som behövs göras hemma och jag ska nog följa rådet med Feng Shui och se om det blir något förändring för både mig och min familj. De vänner som aktiv läser och går på kurser om Feng Shui ska komma över till mig och ge mig råd och tips och det ser jag verkligen fram emot.

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Det var roligt att läsa att du börjat med Feng Shui. Jag har böcker här hemma av Agneta, hon skriver för svenska förhållanden vilket det är bra. Sen har jag boken "Rena i röran" med Karen Kingstong. Mycket bra!! Jag har slängt mycket mycket och är inte färdig ännu.. Det är en process, men det som kommer just nu slänger jag på en gång.. Men det förflutna tar det tid men jag är på god väg i alla fall. kram

2006-03-02 @ 20:39:05
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Yelena

Hej Addiswa! Läste ang om att du ska genomföra en CI operation och jag önskar dig lycka till. Jag har själv också opererat mej "sent" och resultatet blev väldigt bra :) Du kan väl skriva lite och berätta om hur det går för dig, man har inte träffat på många som opererar sig "sent". Kram Yelena

2006-03-05 @ 12:26:34
URL: http://yelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0