Så är man 37...

Usch vad tiden och dagar rusar iväg för I dag fyller man 37 år och det är nog första gången på fler år som man firar sin födelsedag i det här "varma" vädret. Ute är det helt grönt och det visar på plus så det är en konstig känsla för annars brukar det vara jätte kallt och snönen hinner alltid falla ner till marken just omkring den tiden jag fyller år.

Jag är medlem i Dövas Nätverk och det måste vara en rekord siffra att bli grattad av över 150 medlemmar och man fick nästan skrivskramp av att tacka alla som grattat mig. Några påminde mig att det är 3 år kvar till 40 års klubben och det vill man inte ens tänka på.

Förutom det är allt bra och det fungerar bra hemma. Träffat min lärare i Engelska och fick veta att man är på VG innan man ska skriva sista tentan i december så det känns helt enkelt toppen. Man försöker och kämpar för att hinna med familj, jobb och pluggandet och nu tycker jag att det fungerar bra.

Nu är det utvecklingssamtal som gäller för barnen. Förra veckan gällde det grabbarna och det är kul att höra hur det går för dom. Prinsarna leker fint ihop hemma tycker jag, men på dagis sa Berit som är en av fröknarna att Colin inte vill att Nick ska vara med honom när han leker med de äldre barnen och det är första gången jag inte tänkt på att Colin har sina egna behov han är en individ som vill ha egna kompisar. Funderar nu på att ibland ta ut Colin själv så han får leka med andra barn utan att ha Nick ständigt efter sig. Det som är roligt att höra är att personalen försöker påminna sig själva att Colin och Nick bara är 3 respektive 2 år gamla för de klarar sig så mycket själva och har ett språk som är ungefär som en 4-5 åring och de är väldig självständiga så det känns roligt att veta de utvecklas bra.

Idag är det Tinas tur så det ska bli spännande att få höra hur det går för henne med skolan och allt.

Snart är det jultider och än vet jag inte riktigt vad vi ska göra i jul/nyår. Min bror och mina föräldrar har frågat mig och jag ska diskutera med barnen så att vi bestämmer snart. Jag ser inte ifram emot att köpa julklappar för det är så mycket annat man vill hinna och planera med.

Nu ska jag återgå och fixa lite här men försöker skriva snart igen..

Trevlig vecka önskar jag er alla..

Kommentarer
Postat av: Qaroliné

Grattis!

2006-11-14 @ 13:59:59
URL: http://Qarolinew.blogg.se
Postat av: Ingela

Grattis igen gumman!

Visst har vi tokigt väder, de säger de tkan bli upp till 15 grader i helgen öhhh.... Oroad blir man ju...

Pözz

2006-11-15 @ 18:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0