Glasögon för 4750 kr ----) host host vem tror optikern att hon är?

För en tid sen har min tös, Tina som är 11 år klagat på att hon ser så dåligt och att det blir så suddigt på långt håll. Vi gick till optikern för två år sen men då hade hon ingen dålig syn så vi bestämde att boka tid hos optikern.

 

Hon gick till optikern i fredags medan jag jobbade och under dagen fick jag meddelande att hon hade väldig dålig syn på långt avstånd och det kan jag förstå med all tjafs man haft med henne att hon sitter för nära tv:n eller läser lite för nära. Hon fick med hem 4 par glasögon att prova och skickade en bild via mobilen till mig som hon stolt visade upp hur hon såg ut. Tina såg så söt ut och det var fina bågar och det var den hon absolut ville ha.

 

När jag kom hem från jobbet så diskuterade vi och jag ville hon skall prova alla fyra som hon fick med hem. Det var blå, röd, silvrigt och en med svarta med fina färger på sidan och hon var fin i alla de fyra som hon provade. Vi bestämde en båge med svarta med lite fina färger på sidan av och hon var så lycklig att vi gick till optikern för att beställa dem.

 

Väl på plats så diskuterade vi om hennes glasögon och bestämde att vi tar den som hon ville ha. Jag frågade vad den kostade och jag svimmade nog nästan när optikern sa att den kostade hela 4750 spänn och frågade om hon skojar. Nope 4750 KRONOR kostade den och där stirrade jag på henne och frågade mig själv om hon inte inser att det är en 11 åring som ska bära dom här glasögonen???.

 Tina tittade vädjande på mig och sa ”snälla kan vi inte köpa dem?” ”Du skämtar väl Tina? De kostar 4750 spänn tösen min” 

Jag tittade på optikern medan tusen tankar for i min skalle, hur optikern kan tipsa om dessa dyrbara glasögon till en 11 ÅRING och ja jag tänkte också nu måste man väl ringa försäkringsbolaget och öka lite på kostnaden och så tänkte man Tina?? Hennes rum är ju som ett bombnedslag och hon tappar och har sönder saker… Ska hon ha ett par glasögon för 4750kr?? KNAPPAST.

 

Sitter här på jobbet och ringer olika optiker och kollar priser för att åtminstone hitta billigare och liknande par glasögon till Tina för tösen min ska absolut inte bära ett par glasögon som kostar så mycket. Hon är helt enkelt inte redo för det så länge man vet hur hon är med ansvaret.

 

Funderar faktiskt om optiker inte tänkte på det eller är det så att det kostar så mycket i dagens samhälle för barn som behöver glasögon?  Då är det rena skämtet anser jag och ett hån mot dem som kämpar med ekonomin för det är ju så jag gör med min familj. Pengar styr oss alla på olika sätt och det är kämpigt för många av oss.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Nä fö tusan, beställ via nätet vetja. Det gör vi i hela familjen o är så nöjda så. Har sparat en massa massa tusenlappar på det. Tobbes glasögon skulle kosta nästan 4000 hos optiker, på nätet 500 kr, nästan exakt likadana!

www.favoptic.se
www.optikbutiken.se

Kolla dessa, de har fina bågar.

Kram kram Ingela

2007-02-12 @ 11:14:39
Postat av: Anne-Maj

Beställ via internet! Det gjorde jag, pi nöjd. Begär få receptet. Optiker har enligt lagen inte rätt att vägra ut recept. optikbutiken.se var jag hos i julas hela rubbet med fodral 515 kronor... Snabb service också.

2007-02-12 @ 19:27:52
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Anna

*svimmar*

2007-02-13 @ 06:08:08
URL: http://nordgold.blogg.se
Postat av: Cokoris

Usch vad dyrt men så är det i optiker butiker, internet är billigare som Ingela tipsade om, jag köpte dock mina bågar i affär för en månad sen av en annan orsak, men förstår dina tankar, hennes ögon har ej "vuxit" färdigt, annan sak om hon kan ha samma glasögon i 10 år tex då kanske mer ok betala så mkt, sen skrev du hon är slarvig, oförsiktig ja då blir det ju mer risk med såna dyra bågar, nää... bättre ta ngt billigt på internet.. skulle köpa det förut 2 för 899 tror jag... skitbilligt, så kostar ju inte ens en i butik..
Sköt om dig kraaamm

2007-02-14 @ 06:53:07
URL: http://cokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0