Dator...

Jag både älskar och hatar dator vi har i dag. Vad ska man göra när vi lever i dagens teknologi.

Jag avskyr vår dator för att:

Den gör mig stressad i olika situationer
Är jag bortrest där det inte finns någon dator får jag absinest eller vad ska man kalla det!!!
Sitter jag vid datorn så vips är de dyrbara timmarna borta
Barnen föredrar datorn än att umgås och ha trevligt
Man känner sig maktlös när flickorna surfar och inte vet vad de gör bakom mig
En del av strömmen tynger elräkningen till ett högre pris

Tummen upp för vår dator är:

Att man kan betala räkningar
Hitta information som spar tid
Hitta något som kommer till nytta för mig och familjen
Ha regelbundet kontakt med nära och kära
Chatta via webcam med mina vänner som bor varstans i världen
Man känner att jorden är så liten när så nära kontakt sker
Att man kan plugga på distans
Blogg
Ja det finns en hel del man kan göra som leder till positivt.

Bäst av allt:

Fick jag kontakt med min barndoms  vän Helene som bor i Tyskland
Flera av mina Amerikanska vänner har hittat mig efter så många år
Genom Dövas Nätverk fick jag kontakt med flera gamla klasskompisar och kompisar som man så sällan ser.

******************************************************************************************************************

Trots data/mobil/Plasma revolution fattar jag fortfarande inte hur våra förfäder klarade sig och hur vi själva klarade oss utan dagens teknologi.

Det som skrämmer mig mycket  hur framtiden kommer se ut. Teknologin förbättras för varje dag, timme och år och folk kommer säga att de inte förstår hur man klarade sig förr som vi gör nu idag.

Vad händer i framtiden? man ser så mycket har förändrats, vi träffas mindre för att vi kan ha kontakt via mail, vi kan ringa videosamtal på mobil eller bildtelefon, man kan ha möte via videokonferens och så mycke mer. Hur är det med den fysiska biten blir det  ínga varma kramar  eller just att sitta och dricka över en kopp kaffe?? Träffar vi varandra mindre eller vad tror ni kommer att hända i framtiden?.

Det skrämmer mig på något sätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0