Utmanad av Cerine

1. Vilken svordom använder du mest?

Jäklar och skit också - gör det iallafall sällan och inte att barnen hör det



2. Äger du en iPod?

Japp det gör jag



3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Vardag kl 5 pga barnen o planering samt en runda med hunden. På helger inget för pojkarna kommer ändå och väcker mig mellan 6 och sju på morgonen.



4. Hur många resväskor äger du?

Ehh? Bra fråga men iallafall har jag kanske 3-5 resväskor - äähh måste räkna..



5. Använder du flip-floppar?

Ja på sommaren och ibland hemma



6. Var köper du dina matvaror ifrån?

Willys och Coop Forum



7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Föredrar inte vara med, men jag kanske vill nu när mina flickor plåtar så med sina mobiltelefoner.



8. Vilken var den senaste filmen du såg?

Har ingen tid att se filmer det är så sällan jag kollar.



9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?

Familjen så klart dom är viktigast för mig men jag hittar luckor där jag ser till att träffa nära vänner med.



10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Bra fråga det är svårt.. Hus kanske..



11. Har någon någonsin kallat dig lat?

Jadå men sällan man får höra det.



12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej



13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

ABBA ? Svenska versionen! Supergoooo!! TACK Ingela! Tar detta från Tine och håller med och lyssnar det med min ipod.



14. Vilken är världens bästa artist just nu?

Ehhhh det där måste jag fundera på...



15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Måste tänka - JO men vem ska veta?? Har man lovat ingen säga så får ni inget veta ;-D



16. När var senast någon stötte på dig?

 Uffe



17. Vad åt du till middag senast?

Pizza - vet det e förbjudet men ibland får man njuta av det.



18. Använder du huvtröjor?

Hemma om man fryser.



19. Kan du vissla?

Ja det kan jag och tycker det e kul.



20. Vem var den senaste som ringde dig?

Ingen har ringt till mig men senaste sms var från kära Tine



21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Ehhh jag har blivit gammal och gillar inte åkattraktioner längre. Enligt flickorna är jag världens tråkigaste morsa för att jag är så kaxig och föredrar titta på.



22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Det slipper man aldrig undan ? men ärligt talat ? Jag skiter fullkomligt i det.. * gäspar * Tines rader tar jag med.



23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

0587



24. Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja som Bamse och Kalle Anka och ja det fanns fler.



25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Mariebergs Köpcentrum som ligger ca 45 min härifrån men så sällan man åker dit.



26. Hur många syskon har du?

Två bröder, Tomas 40 år och Peter 37 år.



27. Är du blyg inför det motsatta könet?

Njae



28. Vilken film kan du alla replikerna till?

ööhh det har jag inte ens tänk på..



29. Äger du några popband t-shirts?

Nope



30. När flög du senast?

Sommaren 2005 med barnen till USA och åter hem från USA. Frågar mig själv hur jag klarade ensam med 4 ungar.



31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

6 st



32. Läser du för skojs skull?

Ja om man hinner med det.



33. Pratar du några andra språk?

Japp Teckenspråk både i Svenska och Amerikanska samt Svenska o Engelska



34. Diskar du din egen disk?

Ja och det gör jag flera gånger i veckan har ingen diskmaskin och sagt i ett år att jag ska köpa men...



35. Har du gråtit offentligt?

Oja, många gånger



36. Har du en stationär dator eller en laptop?

Jag har båda.



37. Försöker du alltid lära dig nya saker?

Ja det gör jag och tycker det är alltid spännande



38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

inget av det.



39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nu tycker jag det spelar inget roll.



40. Kan du kasta macka?

Ja så klart det är ju lätt som plätt!


41. Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej men drömmer om att få besöka landet.



42. Vad har du med dig in på bion?

Någon vän, barnen och popcorn som vi alltid poppar hemma innan.



43. Vem var din favoritlärare och varför?

Måste tänka... Margareta Sahlquist som var min engelsk lärare i högstadiet och som trodde på mig när jag ville satsa så mycket med livet jag hade framför mig.



44. Har du dejtat någon av en annan religion?

Ja det har jag och det var tufft och lärorikt.



45. Vad har du för väder?

Just nu är det tjock dimma ute.



46. Har du en blogg?

Om inte vem ska läsa min utmaning här?



47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Historia :o (Jaaaaa!!) - Tine o jag gillade visst samma ämne.



48. Gillar du att flyga?

Svårt svara på den formulering men om det är med plan är det åk men att hoppa fallskräm och flyga nää glöm det!



49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Att dela 50/50 och ha respekt för varandra och att man ska ha humor.



50. När sov du senast på golvet?

Det minns jag inte



51. Vilken är din favoritdrink?

Vitt vin



52. Gillar du din boende-situation?

Gillar min stora lya men måste få i ordning och sätta igång och måla och fixa lite här så man gillar det ännu mer.



53. Vilken är din mammas hemstad?

Stockholm



54. Din pappas hemstad?

Stockholm



55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Bra fråga för varje kväll blir det olika tider. Men man vill gärna sova mer än 6 timmar



56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Halvbokade och så stressad är jag inte.



57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Njaee? Kommer inte riktigt i håg



58. Vilken är din favoritfrukt/bär?

Röda äpplen



59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Försöker



60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Sägs det inte att det passar inte fråga om hur gammal du är eller blir??



61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Nja ibland det beror på vad man ska skriva. Skriver man själv så är jag inte noga men i blogg kanske jag försöker trots att jag vet man har stora brister i stavning och grammatik.



62. Tror du på liv på andra planeter?

Vet inte riktigt.



63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Ehh? Det blir ju så att mina prinsar ibland gör dumheter och inte lyssnar då blir man arg på någon av dem då och då.



64. Tror du att Gud är man eller kvinna?

Det är en man.



65. Vad var det senaste du åt?

Pizza och försöker se oskyldig ut just nu



66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Vad är det för en fråga?? knasig fråga tycker jag.



67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Hag är adopterad och jag hette i början Lotta och sen Eva-Lotta men har frågat mor och far varför jag fick Lotta och det var nog för att man på den tiden tänkte på att ovanligt namn var nog inte så bra på 70 talet. De var rädda att jag då blir mobbad. Men sen ville jag ha Addiswa som jag hette från början och fick det när jag var ca 14 år. Namnet Addiswa fick jag av den framlidne Kejsaren av Etiopien Haile Selassie och jag hade också Haile Selassie i efternamn. Han ägde barnhemmet som jag bodde innan jag kom till Sverige.



68. Gillar du senap?

Ja bara på korv och falukorv inget annat.



69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

När jag inte alltid följer viktväktarnas förslag och att man ska kämpa med målet att gå ner i vikt. Ibland så faller jag och äter skräp som chips och godis och sånt..



70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Never



71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Bra fråga det har jag ingen aning om.



72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej.



73. Tycker du om att krama folk?

Älskar att krama om dem jag tycker om.



74. Skulle du säga att du är trendig?

Jag vill vara en trendig mamma och klär jag mig lite trendigare så  frågar mina döttrar vad jag håller på med??!!



72. Äger du en digitalkamera?

Njae den finns någonstans i hemmet men mobilen har tagit allt mer över.



73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Bill cosbys fru i The Cosby Show och Oprah Winfrey



74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Nej



75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?

Gömda av Liza Marklund



76. Tycker du att du är attraktiv?

Njae det beror på. Ibland kan jag tycka det men det är ofta man inte känner sig attraktiv.



77. Vad är du allergisk mot?

 pollen och tror laktos eftersom jag ofta får problem med magen.



78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej,



79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Tror Addisu eftersom pojkarna på barnhemmet fick Addisu medan flickorna fick Addiswa.



80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Hmm låt mig tänka nu....Det får bli Pepo..


Kommentarer
Postat av: Tiny

Dutti!! Lite visste jag inte.. hehe... Puzz

2007-03-08 @ 10:46:50
URL: http://cerine.blogg.se
Postat av: Anonym

Kul läsa din blogg. visste inte nästan allt.. hihi.. kramm på dej !

2007-03-08 @ 15:38:53
Postat av: addie

och vem e du som skrev det? nyffis jag.. Ja det är alltid något nytt man lär sig hos någon... /Addie

2007-03-08 @ 16:00:26
URL: http://www.addiswa.blogg.se
Postat av: Maria Bra

Ursäkta, det är jag.. Maria Bra.. såg inte att min namn försvann.. Konstigt att namn försvann, har skrivit men försvann när den ligger på din inlägg.. Men nu vet du att det är jag Bra..... Trevlig helg ;) kramm på dej !!

2007-03-09 @ 10:44:42
Postat av: Camilla

Du är utmanad av mig!

2007-03-09 @ 15:57:40
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: addie

oboy suck ännu en utmaning... Hoho.. Addie

2007-03-11 @ 08:27:21
URL: http://www.addiswa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0