Spegel

För ca 2 veckor sen köpte jag en spegel till lilla hallen. Nu frågar jag mig själv om det var smart?

                                                                           image198

Som många av er vet så kämpar jag att gå ner i vikt och jag motionerar, tränar hos Friskis och Svettis och äter mat och noterar allt jag gör.


Innan hade jag ingen spegel i hallen utan jag tittade in hos Channie då hon har en spegel. Ofta bara snabbt för att se om kläderna är ok innan man drar till jobbet.


Nu börjar jag få ångest att se spegeln i hallen för det är där jag klär av eller klär på mig. Usch vad jag hatar att se mig själv och säger allt mer att jag inte alls tycker jag gått ner i vikt. Jag har dålig självförtroende och har komplex på några ställen här och där.


Är det så bara i mina ögon att man ser sig själv och tycker man är tjock?. Man kan se förändring när jag har kläder på mig då allt fler byxor börjar bli lite för stora och att jag nu kan ha kläder i mindre storlek.


Vad ska jag göra?? Ta bort spegeln eller låta den vara kvar och bara liksom övervinna självförtroendet?


Kommentarer
Postat av: Tine

Ja du, det kan bara du veta om du ska spara den eller inte.. jag har ju själv speglar hemma,, jag väljer att inte titta på min kropp, dvs magen,,, jag väljer att se den skönheten jag är trots övervikt. Om du börjar tänka - Jag är den jag är och jag älskar mig för den jag är - så kommer du inte att avsky din spegelbild inom en snar tid..
Puzz, du är fin!

2008-04-06 @ 21:50:26
URL: http://minds.blogg.se
Postat av: Ingela

Visst är du fin, å du har gått ner i vikt ju! Som Tine säger -försök tänka "snällt" om dig själv o uppskatta dig själv trots småskavanker. Kom i håg att alla tjusiga kändisar o modellbilder alltid är retuscherade o de speglar definitivt inte verkligheten!

Puss!

2008-04-07 @ 08:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0