Det tråkiga...



Det är tråkigt att skriva det här.. Shame on you - Fy skäms på dig


Denna riktar jag till denne som kommenterade i min blogg och som jag snabbt tog bort då du skrev min kollegas namn



Det tråkiga är att du som skrev och nämnde en elev på skolan som faktiskt var något som inte hela Sverige ska veta så använde du din lärares namn här på kommentaren som jag trodde var min kollega. I det skrev du känsliga saker på min kommentar här på bloggen och du tänkte dig inte inte för - Att använda din lärares namn var att du kunde ha riskerat hans jobb.


Tänk om en annan  kollega hade läst min kommentar och sett min kollegas namn du använde och sedan kanske informerat det till chefen och kanske skapat problem kring hans jobb. Har du ingen medkänsla? är det så svårt att förstå att det du gör är dåligt?


Det tråkiga är att du förstör för mig när jag bloggar och meningen är att jag vill ha viljan att blogga och skriva ut mina tankar att dela med andra.

Som jag tidigare skrev så har så många elever kommit o sagt att de läst min blogg och det stör mig ibland och ja jag är lärare, men i bloggen är jag ADDISWA - EN PRIVAT PERSON SOM SKRIVER MINA TANKAR.


Förstör det inte för mig att ge upp att blogga på grund av detta. Visa respekt och behandla andra som du själv vill bli behandlad.


Jag hoppas att du som läst det här och känner dig träffad - jag blir  glad om du kommer och ber om ursäkt för det du gjorde mot både mig och min kollega.

Ni andra (elever) som snackar så mkt om min blogg- visa respekt och låt mig helt enkelt få vara ADDISWA


Jag tycker om att skriva och jag hoppas att jag inte tappar motivationen att fortsätta blogga. Man vill skriva och dela ut erfarenheter och även ge ut kunskap som andra lär av mig. Det är något jag tycker om så förstör det inte för mig.

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Trist läsa det här inlägget... ja, skriv ytliga saker ELLER lösenordskydda och bara dina vänner får lösen då är det tryggt o du kan fortsätta skriva av dig dina tankar etc... kram

2008-12-15 @ 17:00:13
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Lilla Rose

Hej, tittade förbi...trist det blev så där.. och gör din situation komplicerad. Hoppas det löser sig på nåt sätt. Ja som Ira å Mio skrev att skriva neutralt eller lösenordskydda bloggen. också en förslag, det finns såna bloggsajter som man kan skriva öppna inlägg eller "låsa" inlägg så vissa får skriva in löseord att läsa om du vill skriva lite djupare. Ha det så bra. Kram

2008-12-15 @ 17:24:12
Postat av: pepo

Ja jag drabbades av sådana saker om eleverna i dovas. Då stängde jag mitt konto där och är försiktig i deafs. Jag förstår hur det är. Jobbigt. kramar

2008-12-15 @ 18:34:32
Postat av: Ingela

Ojoj så tråkigt! Ett alternativ är som de andra skriver, att du lösenordskyddar de inlägg du vill vara "djup" kring.



Kram kram o hoppas du ändå fortsätter för jag gillar din blogg!

2008-12-15 @ 19:35:14
Postat av: Tiny

TRIST!!!!!



Men lösenordskydda det!

Puzz

2008-12-15 @ 23:13:02
Postat av: Åsa

Å nej.. det är jätte trråkigt att det hänt så... som dom sag kanske löserord skydd?? mm...Kram om dig

2008-12-16 @ 18:28:58
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Catharina

Så tråkigt.. Lika bra att skaffa lösenordskydda?

Julkram

2008-12-16 @ 21:45:20
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj så hemsk! Jag vill skydda dig. Och Ni som gör så mot henne och att skriva namn på folk. FY SKÄMS!!! Jag håller med dig Addie. / kram Lili

2008-12-17 @ 09:55:50
Postat av: Britt

Oj så hemskt.. det är inte alls roligt. ksk bra ha lösenordsskyddad?? Kraaam o God Jul...

2008-12-17 @ 10:44:37
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Förstår fullständigt hur det känns! Men följ ditt hjärta och gör det du känner är bäst! Samtidigt är det lite synd för ibland skriver du så bra som "Budskap eller information hur ting är, eller saker som får en fundera". Då tänker jag oftast på dövhet eller liknande. Hoppas du förstår vad jag menar!



Hoppas du får en underbar fin jul! God jul! / Jessica

2008-12-19 @ 18:57:09
URL: http://ahlinder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0