Fin helg och O, helga natt

Helgen har varit fin och jag spenderade en fin o mysig kväll med mina stora flickor medan de små var hos sin pappa.
Det var en avkopplande och skön helg och ingen stress spökade hos mig.

I dag den 7 december så gick jag och stortösen och lyssnade på O, helga natt som Örebro kommun arrangerar varje år. Dit kommer ca 20.000 personer för att lyssna på olika artister.

I år var det något extra för speciellt oss teckenspråkiga. Tommy Fransson tolkade alla låtar och så hade vi en teckenspråktolk också som tolkade vad som sas. Jätte härligt tycker jag. Tyvärr från min kassa mobilkamera men...



Här ser man Tommy Fransson översätta sånger på lilla bilden. Det var otroligt och Tommy är WOW måste jag säga. Så otrolig skicklig på att översätta sånger och man kände sig en av alla tusen folk o att känna sig delaktig till 100%.

Det roliga är att barn från årskurs 4 var med och dansade från Karl Johans skola och dessutom fanns det några i kören som gått på mina flickors skola och är dessutom flickornas lärare i någon ämne. Hon som sjunger på skärmen har dessutom varit en av skådespelarna när Channie visade julkonsert om Vargen som tyckte synd om sig själv och hon är en fantastik sångare och sjöng tillsammans med barnen från Karl Johans skolan för 2 år sen.

Åkte hem nöjd och belåten och var frusen från topp till tå men det var värt att stå ute och lyssna och det händer ju bara en gång om året.

/Addie

Kommentarer
Postat av: rosi

SUCKAR DJUUUUUPPPP.. visste inte det fanns tolk. suck suck. jag bor ju himla nära där. jag sa till tomas att skulle vilja gå dit och kolla men äh. för jag hör inte..

hrmmff...

hoppas nästa år oxå..

kram

2008-12-08 @ 10:26:53
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: jenny

Han, Tommy är verkligen grym!

2008-12-21 @ 10:17:20
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0