I visaa situationer...

I vissa situationer är det perfekt att man har tolk



I dag (måndag den 22 dec) fick Tina och jag tid hos röntgen för att kolla upp Tinas hand. Tina fick gå in för att göra extra kontroll över sin hand eftersom man inte kunde se om handen var brutet eller om det fanns sprickor när hon röntgades på akuten i lördags. När hon var klar så gick vi till väntrummet för att sedan träffa läkaren.

På väntrumet stod det nästan fullt med folk och jag tänkte: Jaha nu får man sitta i timmar och vänta tills det är Tinas tur

Jag tittade på tolken och frågade:

Hur länge är du här?

Till kl 12

Va? dert är ju mindre än 45 minuter kvar tills du slutar

Ja

Hmmm låt oss gå till receptionen och tala om att jag bara har dig i 45 minuter

När vi kom dit så sa kvinnan på receptionen att hon kan kolla om det går att få tid innan tolv men att hon inte kan lova något.

Vi satt och väntade och ca 15 minuter innan klockan var tolv så kom en syster o ropade på Tina

systern tittade på klockan

oj det är min mindre än 10 minuter kvar så varsegoda

Vi fick snabbt träffa läkaren och fick nu besked att Tinas hand var okej och att det inte var brutet och det fanns inga sprickor utan att hon hade stukat sig riktigt ordensligt.

Jätte skönt att höra och när jag tittade på klockan så var det några minuter kvar till kl 12 och vi gick igenom väntrummet för att gå hem och jag log och tänkte:

Det är så skönt att i vissa situationer är det perfekt att man har tolk för då kan man få snabbare service och slippa vänta i timmar på att få träffa läkare eller vänta på det man ska i andra situationer än på sjukhusbesök.

/Addie

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

:-)

2008-12-22 @ 17:57:52
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Ingela

Va skönt att det inte var så allvarligt. Jaa visst är det en rejäl fördel i vissa situationer :-)

2008-12-22 @ 23:00:11
Postat av: Ullis

God Jul på dig och barnen...



Kram Kram



2008-12-23 @ 20:33:19
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: Nettan

God Jul till er alla från oss alla på Västkusten;)

KRAM

2008-12-24 @ 07:34:20
Postat av: Anne-Maj

Skönt att det inte var värre.. Inte kul. Ja jag är noga med att påpeka när jag anmäler mig i receptionen att jag har tolk med mig och tiden måste passas. även på akuten. Dom förstår att tolk behövs överallt.



God Jul! Massor kramar!

2008-12-24 @ 08:50:57
URL: http://www.anne-maj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0