Min dagbok...

Hej kära bloggläsare!

Som många av er vet så städar, kastar, fixar och packar jag här hemma. Det är kul att gå igenom mina lådor och det är några eller en hel del saker man vill bevara. Jag hittade en av min första dagbok och jag skrattade och grät när jag läste för det var kul. Kul se hur jag skrev och ibland var det svårt att förstå vad jag menade och trots det så är jag glad att jag sparade mina dagböcker. Här delar jag med er vad jag skrev och jag var nog omkring 11 år då. Förställ er hur min skrivstil var och det var inte alltid så lätt att läsa.



Söndagen den 13 januari 1980

I dag växte Peter mig och sa att vi skule bada men det ville inte jag då gömde jag mig och Peter gjorde frökos till får hemliga koja och sen hämtade han mina kläder.
Sen åkte vi till badhusen och sima lunkt och ro men Peter vill försöka hoppa från trampolinen men var räd och tror att han ska slå sig. Men då hitade jag på en sak då sa jag att han får en krona av mig och pappa.
Sen åkte vi till farmor och farfar och fikade i lunkt och ro men Peter och jag bara skrattade då. Sen kom vi hem och då var mamma redan hemma och vi skule äta mat sen tittade mamma och pappa på teve. Sen mamma blev arg för jag grina när jag höl på klipa mig sen åkte jag till Andrea och skule sova dä i tre dagar.
Hejdå

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Torsdag den 27  1980

I dag ska Agneta sova hos mig i natt det ska bli rolit. Först åkte jag till stan och söpt en kjol till mig sen lekte jg med Agneta hela dan sen skule hon äta då fick jag vänta tills hon ätit klat men då tittade jag på teve som hnlade om James 15 år. Sen kom vi till mig då var mina föräldrar hema då skule jag äta mat. Sen tittade vi på teve en stund då ropade mamma att vi skule kle av oss och bosta tenderna och läga oss men det gjprde vi inte. Vi busade med Tomas o Magnus o Artoro en stund sen skrev vi i min dag-bok sen lägde vi oss Hej Då!

Jätte kul läsa och jag undrar hur många av er har dagbok och när började ni skriva??  Bland mina dagböcker så hittade jag en som jag började skriva när jag var 7 el 8 år och det var ännu svårare läsa vad jag skrev om.

/Kram från dagboksbloggaren Addie

Kommentarer
Postat av: Cokoris

hehe ja det e superkul läsa gamla dagböcker samt resböcker man glömmer så mycket så det är bra att skriva mycket! ha en skooj lässtund!! :-) kram

2008-05-04 @ 13:58:53
URL: http://misscokoris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0