Pratat m SR..

Ringde till SR och kontaktade Ami för att höra vad det var för intervju och där satt man fast en timme i telefon.  Den här veckan forskar SR mycket om tillgänglighet för funktionshindrande och tar kontakt med olika personer som de sökt och hittat. Min hittade de via bloggen och tyckte att det jag skriver är intressant och för min del tycker jag det är roligt att det åtminstone finns någon eller några som tycker jag skriver bra. Jag är ofta osäker på om mina inlägg är bra eller inte och det är ju inte alltid man får kommentar att man ibland tror att det jag skriver om inte är så intressant.


Ami ville veta hur jag som förälder klarar mig i vardagslivet som döv mamma till 4 hörande barn. De hade läst bland annat hur jag känner mig när jag ska gå på föräldramöte och där se alla föräldrar prata med varandra, skratta och ha intensiva diskussioner. Där står jag bland föräldrar som vi har något gemensamt - att våra barn går i samma klass, men att jag alltid får stå ensam med tolken tills mötet börjar. Det är ju så att jag måste ta steget först för att prata med föräldrar för de visar ju hur osäkra de är mot mig och att ingen vågar komma fram och prata med mig.


Det var inte bara det utan vi tog upp om allt annat som har med mig som funktionshinder att göra bland annat om arbetslivet, tillgänglighet till tolk och mycket annat. Jag sa bland annat om att jag oroar mig över så att inte regeringen når det mål som de lovat - Tillgänglighet för alla år 2010 för jag ser att det är så mycket kvar som de inte kommer hinna med. Det är mycket som vi döva fortfarande har problem med och det är bland annat om information, tolk och mycket mer.


På söndag ska jag till Stockholm för att medverka på Sveriges Radios direktsändning där de ska i 3 timmar ta upp om tillgänglighet för funktionshindrande och ni som känner mig, ni vet hur jag är för jag brinner ju för det här - att kämpa för våra rättigheter och för att vi alla ska känna oss delaktiga i samhället. Visst är det självklart att jag åker och medverkar och lyfter fram diskussioner om det som är viktigt för oss - Tillgänglighet för oss alla år 2010


Kommentarer
Postat av: Cokoris

men fan vad roligt..önskar dig lycka till o de har valt rätt person för en intervju! kram

2008-05-19 @ 14:42:37
URL: http://misscokoris.blogg.se
Postat av: Ingela

Hejja hejja Addie! Det där kommer du att klara galant! :)

2008-05-19 @ 15:32:15
Postat av: maria bra

Oj vad kul och att dom valt dig rätt person:) Nyfiken, kommer det med i tv sändning för sverige radio eller bara via radio på söndag ? Önskar dig lycka till på söndag :) kram kram

2008-05-19 @ 17:02:25
Postat av: Nettan

Jätteskoj!! Ska heja på dig precis som Ingela säger! Kram

2008-05-19 @ 20:20:07
Postat av: Tiny

Å! Du e abselut rätt person för detta!! HEJJA stort tjejjen!!! Va kul att de hittat dej å just du kommer klara detta galant! Brinn vidare! Puzz

2008-05-20 @ 10:53:11
URL: http://minds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0