Beundrar Hannah Jones

Jag beundrar Hannah Jones som beslutat att dö hemma och jag förstår henne självklart. Jag blir så trött på sjukhusets folk för idag kan de inte ens lyssna och respektera patienter som vill säga sitt.

Jag vet vad jag pratar om för min lilla son Nick har i många år haft problem med sin hälsa och sin allergi och det har alltid varit tufft för mig att som mamma som vet sin son bäst säga vad man tycker och tror. Läkarna tycker ofta helt tvärtom och det gör mig trött och ledsen.  Det tog lång tid att hitta den läkaren som lyssnade och kom med så kloka ord. Tyvärr jobbar han i Lindesbergs Lasarett där vi tillhörde förut när vi bodde i Nora.

(för er som inte vet, Yannick har haft en svår eksem som dock blivit bättre idag och han tål inte mjölkprotein, ägg och vissa mat produktioner)

Vi träffade en ny läkare här i Örebro och nu är man tillbaka på rutan 1 för denne  läkare tycker helt annat  trots att han fått en tjock bunt med PAPPER SOM STÅR OM YANNICK tidigare problem, Ja det är Nicks journal som man skrivit så mycket om - våra turer från hemmet till sjukhuset sen han föddes!!l. Det är anmärkningsvärd hur sjukvården är idag.

Läs Hannah beslut och vad sjukhuset tänkte göra det är ju inte klok - trots det fick hon som hon ville.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3740375.ab

Kommer att tänka på henne och hennes mod.

Kommentarer
Postat av: Tine

Read och grunnar...

2008-11-12 @ 08:45:53
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Cokoris

känn kramen härifrån py ... ja grå hårstrå :-) kram

2008-11-12 @ 10:26:45
URL: http://misscokoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0