Back to work...



Tillbaka o jobba det gjorde jag idag och det var härligt att se mina elever efter 2 veckors frånvaro från min sida.

Dagens händelse:

* Eleverna frågade varför jag ville ha en till CI
* Eleverna utryckte rädsla och oro inför framtiden och tror att specialskolorna försvinner
* Hur blir man döv - varför  födds man döv fick man frågor av andra eleverna
* Ofta drömmer man att man vill vara hörande för en dag sa en elev
* Eleverna undrade varför hörande ofta tror att vi är dumma eller konstiga
* Fick bra dialog med mina elever

* En elev sa  ärligt att han hatar CI och har ingen respekt för de som har det -- hmm jag är hans lärare!!
  med respekt och diskussion försökte jag föra dialog att han har hörapparat på sig och att CI är liksom
  ett hjälpmedel men nää det gick inte att få honom förstå.

* Härligt få sitta med kollegor när vi käkade lunch och snackade mellan himmel och jord

Det negativa

* Några elever kände frustration över min sjukskrivning och att vissa vikarierare inte fungerade
* Några lärare som undrade varför jag inte informerade alla att jag var sjukskriven 
  - vi har en samordnare det e han som  ska informera

På väg hem och väntade på bussen stod ungdomar och höll på med Hitler hälsningar  :/

Trots allt var dagen bra och det var skönt att för börja jobba

/Addie

Kommentarer
Postat av: Ceestar

Grattis till de tillbaka rutiner. Det är absolut alltid intressant med dagens ungdomar som har massa frågor och funderingar. Ja, jag har alltid undrat varför du ville skaffa en till CI trots du har redan en. Berätta gärna i bloggen du! :) De som gjorde hitler hälsningar har noll medkänsla men stå på dig gumman! Vi kanske råkar ses i bussen i framöver? :) Kram!

2008-10-06 @ 19:54:28
URL: http://ceestar.blogg.se/
Postat av: Anna Höglund

Intressant med ett andra ci. Jag kanske gör det när mitt andra öra börja dala ordentligt. Nu tycker jag det funkar bra med ci-örat, ljuden hamnat på plats..Ha en skön dag/ Anna

2008-10-07 @ 07:15:08
Postat av: maria

Förstår dig, Postivit eller negativa. Samma med mig, om jag tycker en sak så tycker denna inte . Alla är olika, viktig att man står vad man vill och känner. Stor KRAM på dej :)

2008-10-07 @ 07:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0