Nu märks det...

Nu märks det att Channie nu engagerar sig inför gymnasievalet. I dag var det gymnasiemässa på Conventum i Örebro



När jag kom hem sa Channie

"mamma, jag funderar på It gymnasiet, John Bauer Gymnasiet, Karolinskaskolan, Virginska eller Risbergska."


"vad kul tösen min, att du nu tänker på dessa skolor och jag antar väl att vi måste besöka alla dessa skolor när de har öppet hus?"


"Ja det måste vi göra"


Kollade när det är öppet hus för samtliga skolor och ja  det blir nog en massa springande hit och dit.

Öppet hus:

15 Nov  - John Bauergymnasiet

18 Nov - Information och träff med olika gymnasieskolor på Karl Johanskolan

22 Nov - IT-Gymnasiet

22 nov - Virginskaskolan

27 Nov - Karolinska Skolan

4 Dec - Risbergskaskolan




Jag tycker det ska bli spännande att få följa Channies väg mot val av vilket program hon ska ta och det blir nog en massa surfande om information om skolorna och att läsa noga igenom allt innan hon ska skicka in ansökan den 26 jan 2009.

/ Addie

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja det är inte lätt att bestämt sig.. min dotter har oxå gjort besöka runt olika skolan när dom har öppnahuset och tills slut ta hon tullängskolan byggandelinjen där reagerar jag .... tror inte men sen blev hon ändring till Wadköping UC så hon tog Sam-tema ( där kan man resa till olika plats och lär sig m.m. ) så hon ångerar inte tills idag.. SKÖNT...



inte lätt för ungdomar idag men det fixar dom sig..

Kraam och lycka till kul såg dej sista imåndags.. men det blev kort tid iaf...

2008-10-22 @ 04:55:11
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Ingela

Det har börjats här oxå för Erica phua. Blir gymnasiemässa i Älvsjö i nov o sen öppet hus på de skolor hon är intresserade av. Känner igen det med Tobbe för 3 år sen, men det var bra o nyttigt att besöka skolorna faktiskt!



Kram

2008-10-22 @ 11:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0