Väckarklocka!



I morse vaknade jag inte av klockan och fick nästan chock över att klockan var nästan 7 på morgonen. Det blev ett himla liv att få iväg pojkarna till dagis och att hinna med bussen halv åtta  och jag hann med allt trots all stress..

Det är så sällan sånt händer, men på väg till jobbet så tänkte jag att dagligen kommer eleverna jätte sent till våra lektioner och allt de gör är att skylla på klockan.


"Klockan vibrerade inte"
"Sladden var löst"
"Fel tid på klockan"


Ja listan kan bli mycket lång hur eleverna beskriver om varför de inte vaknade av klockan.  Vi har sagt många gånger att vi lärare kommer tid till jobbet och vaknar alltid och att det är mycket sällan sånt händer så vi har svårt att förstå varför man alltid ska skylla på klockan.

Berättade för en elev att jag försov mig men hann med allt och kom till jobbet i tid och den eleven sa

"Men hur? hur hann du med allt?"

Hmmm

Kommentarer
Postat av: maria bra

Oj men duktig du är med att du hinner allt på en gång. samma med mig, ibland kan det hända att jag känns inte när väckklocka väcker, men tur att jag vaknar av något känslor, har hört många gånger att eleverna säger att ang försov grund av klockan eller missar bussen.. he he.. kramkram

2008-10-08 @ 14:13:18
Postat av: Iréne Kvist

märkte du att barnen va kanonduktiga speciellt när man försovit sig??? När de har gott om tid går det ju absolut inte lika fort?!!!!!



=)

2008-10-08 @ 15:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0