Författar tankar…


I många år har jag funderar om jag ska skriva en bok om mig själv - en bok som kan vara till intresse för många, för föräldrar, ungdomar och många fler.  


Men så fort jag tänker på att skriva en bok blir jag så osäker och jag tror nog det har med min svenska att göra eller att jag helt enkelt inte vet hur jag ska börja. Det är så mycket jag vill ge för jag har upplevt så mycket i mitt liv.


För antal år sen började jag skriva men sen vet jag inte riktigt vad som hände och jag ska försöka hitta min mapp som jag har förvarat och kanske ger den mappen en kick att få mig börja skriva på allvar? Vem vet.


Det är allt fler och fler som uppmuntrar mig att skriva en bok och i dag när jag hade samtal med mamma så frågade hon mig igen när jag ska börja skriva för hon tror att boken blir bra. Mamma är min stora supporter och hon har försökt uppmuntra mig att skriva i flera år och nu erbjöd hon att hjälpa mig med svenska och vara min bollplank - Tack mor för att du finns för mig.


Jag behöver bara hitta min motivation att börja skriva och sitta framför datorn och jag hoppas att jag hittar den snart.


/Addie


Kommentarer
Postat av: maria bra

kul att tankar om att skriva bok, varför inte, det är alltid kul o intresserad. ang svenska, jag hörde från en som är författare, att lämna in till en firma som göra rätta svenska innan man skickar in till bokbloag osv m.m så det funkar jätte bra.. lycka till o kul att du funderar på. gör det du :) kram kram

2008-09-16 @ 17:32:04
Postat av: Lilla Rose

Varför inte? :) Jag tycker att tanke på t.ex (Döva, hsk) borde va modiga och skriva böcker. Det finns många folk som är nyfikna eller inte har mkt kunskaper ang dövheten, hur det fungerar på samhället och kommunikation. osv. Du har din mamma som stöd och det är perfekt tanke på svenskan och bara köra i gång när du känner har tid, motivation och sånt... Lycka till. ;) Kram

2008-09-16 @ 21:35:56
URL: http://jcrose.blogg.se/
Postat av: Askungen

Bara skriva av skiten och av dig, skriv för livet brukar författarskapet uttrycka sig, bara skriva för livet! Bara du vet vad boken ska handla om, en roman om dig själv, din existens och så allting! Eller blandat med fejkade skeenden och verklighetsbaserade.... som möts på korsvägar brukar kan fungera. Men bara hitta tid, hjärta och huvud i balans. Det är tiden som krävs! Ha tålamod! Men börja lite nu!

2008-09-17 @ 08:56:40
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Järnlady

Ja- Varför inte, bara att köra på!

Skriv bara först dessa viktiga punkter av ditt liv du vill ösa ur från dig och sedan skriver du rent. Kram

2008-09-17 @ 19:43:04
Postat av: mallan

nyfiken på vad du skulle skriva- kan du kanske skriva en beskrivning av den, som bokens baksida brukar finnas..? :)

2008-09-18 @ 17:14:57
URL: http://dr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0