Pitepalt var god!!

ombudskonferensen var intressant och man redovisade om tolkkampanjen som Sveriges Dövas Riksförbund (SDR) har arbetat hårt med. Nu ska de göra en ny kampanj:

Svenskt Teckenspråk - Ett av Sveriges språk


Jag är glad att de ska arbeta med just den kampanjen varför berättar jag mer senare.  På kvällen åkte jag och besökte Piteås dövas förening - en mysig och trevlig lokal mitt i stan. Där träffade man bekanta och även nya personer och man kan se trots att Sverige är liten så är vi så olika på många sätt när man träffar Norrläningar.

Kvällens mest höjda punkt för mig var att få smaka Pitepalt eller vad det nu heter:



Det var jätte gott och jag vet att jag inte har lingonsylt som Norrlänningar säger att man ska HA. Kyparen kom till mig med min pitepalt och sa - Vad lustig du är som inte vill ha lingonsylt för det är så man ska ha.

Ja ja man är lustig men jag gillar ju inte lingonsylt så man kan ju ändå njuta och smaka.

Tycker det smakar ungefär som våran kroppkakor men upplever att kroppkakor har mer smak än Pitepalt. Smaken kanske är bättre med lingon - vad vet jag  men som sagt var det god!!.

/Addie


Kommentarer
Postat av: Cokoris

:-) kul du bloggar trots du e i Norrland så man hänger med hur du har det däruppe :-) hehe kram

2008-09-20 @ 10:29:38
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Nettan

Kul att du rapporterar lite från Norrland.So far from there!!!!

Kramar härifrån oss

P.s det e gott med pitepalt, det smakar mer äkta?? D.s

Hälsa alla däruppe i Norrland från mig hiih

2008-09-20 @ 10:45:08
Postat av: Åsa

YEAAAAAAAAHHHHHHHHH MUMMMMS älskar palt med massor SMÖR och MJÖLK... MUMMMS lingonsylt kan man använda till men jag klara utan bara SMÖR.. MUMMMSSS men blev tröstig efteråt.... gud gud va sugen jag blev.. Hälsa norrland...krAAAM

2008-09-20 @ 12:57:46
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0