Förklarat krig mot min kropp och mig själv!

Här är jag



En kvinna som älskar mat och är en typ jojo bantare. Ena stunden kämpar jag på och det går jätte bra för mig, men andra stunden så återfaller jag och äter mat jag som jag älskar och orkar inte kämpa på mot min vikt och att tänka på vad jag äter.

I dag har jag fått nog och har nu tillsammans med Tine och Pernilla beslutat att kämpa mot vår vikt och att ni kära bloggläsare får följa vår kamp. Ni kan gå in på: www.trekvinnorskamp.blogg.se där kommer vi att skriva om vår kamp mot vikten. Vi måste skriva så gott vi kan om vad vi äter och vad vi gjort och peppa upp varandra. Att skriva det offentligt gör det att vi måste skärpa oss och kämpa så gott det går för ni är våra tittare som får se vår kamp.

Så här ser jag ut i dag den 8 april 2009



Bakifrån som jag avskyr som mest - jag med min stora rumpa - det syns ju så tydligt



Jag vill gå ner 10-15kg. Jag är 152 cm och ja jag är faktiskt kort och enligt i den längden ska jag väga ca 56kg.
I dag väger jag nästan lite över 70kg och det är för mycket enligt BMI

Så nu ska jag kämpa på och jag hoppas att ni mina kära bloggläsare läser om mig och mina underbara vänner, Tine och Pernillas kamp - tre kvinnors kamp mot vikten.

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Du är jättefin! Långt hår du har!! längtar tills vi ses igen snart äntligen nästa helg kommer jag och lillkillen! så får du gosa med honom hihi..

2009-04-08 @ 22:44:46
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Alltså, inte för att missförstå, det är bra du vill ta tag i vikten och så, men du e alltid fin i mina ögon! hihi.. ska vi äta sushi nästa lördagkväll, nog enklare köpa hem på tanke mio. men vet inte vad din familj tycker om sushi så det kanske de inte vill ha till middagen hihi

2009-04-08 @ 22:52:05
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ingela

Du är så vacker men förstår du vill gå ner. Ska följa den andra bloggen o hejja på er.



Puss!

2009-04-09 @ 08:39:54
Postat av: Iréne Kvist

Håller med Ingela och Ira, du är vacker i dig själv och har många fördelaktiga sidor och din rumpa är "afrikansk" och det ska du vara stolt över!



blir du för smal kan också en del av dig försvinna och rumpan kommer bli mindre men försvinner tror jag nog inte den gör, tack och lov!



Att du tar tag i vikten är din grej och hälsan är ju viktigast egentligen. Hjärtat , benen och hela hälsan tar stryk av övervikt även om det handlar om 5 eller 40 kilos övervikt.



Jag kommer följa bloggen för er tre och hejar tills ni själva känner er nöjda med er själva!



Spark på rumpan!!!!LYCKA TILL!!!



puss från mig och heeela högen hemma! =)

2009-04-09 @ 08:46:08
Postat av: maria bra

Ojj såå långt hår du har, förstår er med mål och lycka till :) kramm o glad påsk !! p.s jätte fint bild på dej !!

2009-04-09 @ 10:13:48
Postat av: Ullis

Precis som föregående har skrivit så är du vacker oavsett, ni är lika fina alla 3, men vill man ha hälsan så bör man ju göra nåt åt vikten, det vet ju till och med jag som själv håller på...jag har inte tagit steget ut och visa upp mig på det viset, men har sett att det går åt rätt håll iallafall, det får ta tid..

Håller tummarna för Er!

Glad påsk på dig och dina söta barn...



Kramisar Ullis

2009-04-09 @ 19:44:28
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: anonym

Hej!

kämpa på och lycka till med viktnedgången, vi är många som sitter i samma båt. Du var mig en kort liten rackare, men kunde ana att du inte var så lång då jag såg någora bilder där dina döttrar växt om dig och såg väldigt långa ut,(har säkert blivit ännu längre,)

2009-04-10 @ 08:24:33
Postat av: Ullis

Halloj...jag har känt mest att jag bara gnällt...men nu fick jag svart på vitt att nåt är galet,,riktigt skönt..



Nopp,,vi ska på Thomas systerdotters bröllop;)



Kram och sköt om dig!!

2009-04-10 @ 09:37:25
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: cina

Jag önskar dig lycka till, säkert kommer jag att kika in ni tre tjejer som skapat en blogg för att ni ska kämpa tillsammans med nedvikt. Men jag tycker ni är vackra ändå och förstår samtidigt så kommer jag att hänga med Ingela o heja på er. Det kommer nog säkert gå bra för er. Själv måste jag också kämpa på mitt ett o annat sätt är att motionera bättre, jag blir urless på att inte orka med nånting. trött, trött, trött..har varit hos doktorn o kollat mitt blodvärde ifall det var levaxin som behövdes ändra på men icke det är lika normala då är det upp till mig att jag ska träna o vara starkt inte tunn o svag. hrmmf...

Kram! :)

2009-04-12 @ 20:29:22
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0