Gud vad jag...



Gud vad jag hatar SAND!!!!

Det är ju rena rama släptåget!!!

Man kommer hem trött efter dagens arbete och killarna från dagis

Vips tar de av sig skorna och där rinner det ut full med sand i hela hallen!

När lilleman skulle ta av sig sina byxor för att sen sätta på sig pyjamas kom det ytterligare full med sand från
byxorna och ut rinner det massor med sand i vardagsrummet!!!!

Gissa vad trött och irriterad man var - borsten och damsugaren blir tydligen min bästa vän!!

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

hihi här har du en sandhatare till, Mio drar in massor han med... barn eller hund = sak samma!! sopborsten kommere fram typ 5 ggr om dagen ändå är det sand överallt.. jag älskar gå barfota men med sand ...arghhh.. ska bli skönt när de tar bort all vägsand på gårdarna då kansk edte blir mindre sand hem...

2009-04-14 @ 20:46:40
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: maria bra

ja, du är inte ensam, nu vi försöka lära A och L att ta bort sand från skor och kolla om sand finns i byxa vid dörren innan de ska springa i väg till annan rum.. har inte fått ngt sand från annan rum än, skönt :) krammm

2009-04-15 @ 08:26:24
Postat av: Anonym

Just det därför hajar jag inte varför matte gnäller, hon gnäller hela tiden över sand jag förstår noll.. det är väl inte mitt fel det fastnar massor med sand i pälsen blandat med kvistar, grenar, löv och allt möjligt smått från naturen.. ?????????????? hörde vi skulle till dig i helgen, skoj! kram Mio

2009-04-15 @ 08:40:35
Postat av: Lori

Om jag känner din smärta! Min 1 åring ska börja på dagis snart och då är man tillbaka i den tiden där man ska försöka lära barnet att ta av sig och töma ute innan vi går in. Det tar sin tid. Fjärde för mig med som ska genom dagisgrejen. Det blir bättre med tiden:)

2009-04-15 @ 08:43:10
URL: http://lilyhearts.blogg.se/
Postat av: Maria J

Vet precis hur du tänker!!! Jag har börjat göra så att jag låter Mathilda ta av sig sina kläder innan hon går in när jag vet att hon lekt i sanden!! Och då har hon fått lämna det ute. Det är ett bra tips, kanske svårare för er som bor i lgh men kan ju lösa genom att de gör innan de går in i er lgh!! KRAAM

2009-04-15 @ 09:49:41
Postat av: Mio

Hi hi du och jag mot matte vad skoj hi hi. Matte är konstig ibland :) kram från bus mio

2009-04-15 @ 11:04:55
Postat av: LitenMajja

Jaaa gud vad tråkigt det är med att få in en massa sand hemma.. hehe jaa man hittar sand i både trosorna och kallingarna på barnen hehe...

FÖrst nu har jag hittat din blogg.. hehe



/LitenMajja

2009-05-02 @ 20:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0