Tisdag den 22 dec

På förmiddagen åkte vi till Marieberg och det var skönt att vi kom precis när de öppnat för då var det inte så mycket folk.

Vi köpte en hel del



Det känns bra att man hann köpa trots att det var i sista minuten, men det blir mycket att handla imorgon när vi tidig på morgonen åker till



Några vänner säger att jag är lite tokig som åker dagen före, men det kommer att gå bra och det är bara att tänka positiv. Man fick ju dessutom veta att det finns barnpassning och där kan pojkarna mina vara under tiden. Det kostar 50kr per timme och det tycker jag är helt ok, så man kan ju se till att de är där ca 2 timmar eller lite mer.

Se deras verksamhet för er som inte vet:

http://www.ullared.se/Nyheter/Nyheter/tabid/131/newsId/19/Default.aspx

Efter Ullared så åker vi till sommarstugan och firar jul med släkten och det ser vi fram emot. Mycket snö och det blir mysiga dagar.

När jag kom hem från Marieberg så hämtade Colin och jag Nick och sen gick vi till USÖ och vi bor så nära USÖ att det var skönt att få promenera dit. Det var alltså dags för pojkarnas

 andra vaccin mot svininfluensan. Det gick rätt fort förutom att när Colin tog vaccinet så sa han att det gjorde verkligen ont och började gråta och typiskt nog så såg Nick det hela och därefter blev det tvärstopp för lilleman.

Han vägrade och sa att han inte ville för att storebror grät och att det gjorde ont. 3 sjuksköterskor fick förhandla med honom och det tog hela 20 min att få honom att ta vaccinet. Tack och lov var det ingen kö och en sköterska mutade Nick genom att ge goda pepparkakor och saft och hon fixade det medan Nick tittade på och under tiden så gav den andra sköterskan vaccinet till honom utan att han märkte det och vips så var det klart. Nick blev riktigt förvånnad och frågade flera gånger om han fick vaccinet och han hade svårt att tro det. Skönt att det gick till slut för jag tänkte nästan ge upp och komma igen efter jul så skönt det iallafall blev överstökat.

Nu ska jag städa lite hemma och få ordning med klapparna och packa och se till att allt ser fint ut här innan vi åker imorgon bitti.  Skönt ha allt i ordning innan så att man kommer hem från Småland sen och inte ska behöva tänka på att man måste fixa något hemma efteråt.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Rosi

trevlig resan och hoppas det inte bli storm imorg.. god jul och julkram.

2009-12-22 @ 19:12:45
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Marina Nordin

Härligt att shoppa loss på Ullared,du får skriva och berätta sen hur MKT folk det var där.. ler

Skönt att det gick bra med vacc sprutan till slut.

Hare gott och önskar er en riktigt God Jul!!

Kram

2009-12-22 @ 21:28:53
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0