Är det...

Är det fel att säga till Lilleman Nick att han får 100 kronor av mig efter 10 dagars behandling med sin medicin?

10 kr för varje dag får han för 2 gånger om dagen.

Jag vet det är lite fult att muta barn med pengar men i vissa fall måste man väl få göra det?


Nick har ända sen han föddes kämpat mot sin hälsa, som liten hade han stora problem och i skåpet hade han full med massa olika salvor, mediciner, plåster, bandage på grund av att han hade problem med magen, problem med eksem, ja gud vet vad jobbigt det var att kämpa för att han skulle ska må bra.

I dag slipper han att ta mediciner men har lite olika typer salvor kvar att ta då och då när hans eksem dyker upp.

Medicinen har satt sina spår hos honom för redan som liten avskydde han allt som har med medicin att göra och det var kämpigt för jag ville ju att han ska må bra och ja Lilleman han var jätte stark.

Men nu är det viktigt att han tar sin medicin det är viktigt att han blir frisk och jag fick förhandla med honom länge och som envis som han var så sa jag att han får 100 kronor om han tar sin medicin och visst han sa först nej för att han helt enkelt vägrade så fort han såg flaskan som han måste ta två gånger om dagen.


Men efter många om och men så var det ok för storsyrran Tina sa något som fick honom att ta sin medicin

Vad hon sa vet jag inte och vill inte veta

Är bara glad att han åtminstone tar medicinen och fort blir frisk.


/Mutbloggaren Addiswa


Kommentarer
Postat av: Ingela

Nä hade själv gjort samma sak. Ge han en guldtia varje gång han tagit den så ska du se att han vill ha fler sen :)



Hoppas sjukstugan blir friskstugan snart igen!



Kram kram!

2009-02-17 @ 10:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0