Boken Gömda... En sann historia eller??




Först och främst beundrar jag Mia Eriksson att hon nu träde fram och visade sig själv och att hon tog modet att berätta vad som egentligen hände med hennes historia. Men var det nödvändigt för henne att göra det? Läs artikeln på aftonbladet eller köp Aftonbladet för där står det så mycket mer om Mia.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4398864.ab

Jag är en av de som beundrar och tycker om Liza Marklunds böcker och jag minns att jag satt som fastklistrad framför alla böckerna om Mia och hennes liv, Gömda, Asyl och Mias hemligheter. Jag minns att jag grät också på vissa händelser man läste i boken och det måste ha varit tufft för Mia och Marklund att arbeta tillsammans för att göra en bra bok.


När jag läste alla rubiker om att boken inte var sann så kände jag en besvikelse inom mig, men samtidigt försöker jag förstå vad Monica Antonsson egentligen ville. Jag hade och har fortfarande många frågor och även funderingar kring det här cirkuset som höll på så mycket i media strax innan jul.


Jag måste erkänna att jag känner i luftens anda att det handlar också mycket om avundsjuka, det är något som inte stämmer mellan Antonsson och Marklund. Vi Svenskar är ju så bra på att trycka ner en som gör framgång för i vår lilla Sverige är det absolut förbjudet i mina ögon att göra framgång. När någon gör nåt bra så finns det alltid en som gäna vill dra ner en - jag kallar det för  "The Crab Theory".


Jag minns att jag häpnade över all kritik som Lisa Marklund fick i media det var knappast någon som stod på hennes sida och jag tycker det var löjeväckande att man ska definera ordet om boken Gömda att man ska skriva "Baserad på en sann historia". Jag kan tänka mig att Monica Antonsson för den stunden njöt av all kritik Liza fick för jag förstår fortfarande inte varför det tog så många år för Antonsson att skriva en motsatt bok och säga att allt om Mia var ett ljögn.


Mias familj trädde fram lika så som Mia gör nu och jag tycker det är synd om familjen och Mia för det var ju inte nödvändigt att de måste försvara sig själva efter allt det som hänt. Så jag vill ge ett eloge till familjen och till Mia trots allt och jag tror fortfarande på Liza Marklund för hon är trots allt en bra författare på många sätt.


Det är upp till er vad ni tycker om boken Gömda och Liza Marklund, men det skulle vara intressant att höra era åsikter.


/Supporter bloggaren Addie




'


Kommentarer
Postat av: Mio å Ira

Vännen såg nu när jag kollade alamanckan den 23 e ju under v ) då jobbar jag på Väddö utanför Norrtälje och bor där så jag kan ej 23:e hoppas du kan komma 22 på dagen så vi hinner träffas och umgås lite innan jag åker till väddö på kvällen eller morgon därpå beror på när vi börjar undervisningen.. KRAM trevlig helg

2009-02-13 @ 18:51:17
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: sofiaw

Jag tycker som du. Jag förstår riktigt varför de måste göra så där. Även om en film eller bok är sann, överdriver DE alltid lite i dom för att göra dom lite livligare. Sen har de säkert sina orsaker varför det blev så. Det är nog för att böckerna säljes så bra, då måste de hitta något fel... Så är det att bo i Sverige! Hej! :)

2009-02-13 @ 19:00:37
URL: http://wiksofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm!? Mias systrar?? Du kanske menar Mias hemligheter?... När tidnigar säger att Marklund ljuger o Mia ljuger...Är media så rädda att de måste smutskasta oss kvinnor? Då undrar jag vem är SÅ avundsjuk? Säkert massmedia tycker att Liza och Mia har gått för långt!? För mig tycker jag Liza och Mia är modiga som säger ifrån vålden mot kvinnor! BRAVO!! Jag tackar och bugar deras modig att de vågar säga ifrån att kvinnor i världen far ILLA!!! Även döva kvinnor far illa. Jag tror på de! Och KLAPPAR HALLEUJA!! Säger så eller? Rätta mig om jag har fel?

2009-02-15 @ 01:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0