Hur Tina slutade med nappen...

                               

Tidigare skrev jag om Channies första samtal med mormor och nu tänker jag berätta om Athina och hur hon slutade med napp som hon var så beroende av.

När vi åkte till USA en sommar så var Tina ca 3 år och vi stannade i USA i nästan 2 månader och det gör vi alltid när hela familjen åker dit på besök. För er som inte vet så bor Channie och Athinas pappa i USA så det blir besök dit då och då. För flickorna blir det lite oftare än vad det blir för mig.

Den sommaren vi var där så var Athina fortfarande beroende av sin napp. En dag körde jag bil och flickorna satt som vanligt på sina barnstolar och jag körde på motorvägen och råkade se att Athina lyckades väva ner fönstret och vips så kastade hon sin napp och jag såg hur den studsade iväg. Tina tittade bakom länge och efter en stund så började hon gråta och jag frågade varför hon var ledsen och med sina söta små händer så tecknade hon

- mamma jag kastade ut nappen och den studsade iväg och nu har jag väntat länge på att den skulle studsa tillbaka till mig.
- men gumman den kommer inte tillbaka för du slängde ju ut nappen
- ja men den studsade iväg och den ska ju studsa tillbaka

Tina började gråta och jag gav henne en ny napp.

Några dagar senare så var vi hemma hos en vän som vi bodde hos. Jag satt o kollade på tv och tog det lugnt tills man fick höra en skrikande Tina från toaletten.  Jag fick rusa upp för att se vad som hänt och där stod Tina och grät framför toan och locket var uppe.

- Tina varför gråter du?

tårarna rann ner och hon försökte teckna till mig

- Jag la ner nappen och spolade och nappen åkte runt och runt tills den förvann till den där hålet och jag står och väntar och väntar på att nappen ska komma upp igen
- Tina lilla den kommer inte upp igen, den försvann för att du spolade ner den
- den snurrade ju hela tiden tills den försvann då ska den snurra upp igen
- gumman den har åkt iväg till ett ställde där det är omöjligt att hitta den


 I samma stund tänkte jag att nu får det vara nog för här har jag en tös som experimenterar vad som
händer  med napparna, först bilen och nu toan. Nu borde jag slå till och få henne att sluta använda napp


- Tina jag tror att dina nappar försvann för att du nog blivit en stor tös som klarar utan napp så vad säger du om att sluta använda napp?

Tina nickade med tårar som rann på kinderna och hon klarade faktiskt utan napp resten av dagarna och jag häpnade över det, men tack åtminstone att hon ville experimentera och det var väl nog det som gick så snabbt att hon kunde acceptera det så fort,


Kommentarer
Postat av: Mio å Ira

Åhh..sööööttt!!! Lika söt som Channies historia! :-) ser fram emot Colins och sen Yannicks nu!! :)

2009-02-12 @ 16:11:54
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men va gulligt!

2009-02-12 @ 17:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0