fyrverkeri innebär...



När man varje år avslutar året och välkomnar år som kommer och ser alla fyrverkerier så tänker jag på
miljontals folk som avger sina nyårslöften.

Hur lätt är det att hålla nyårslöfte? är det bra eller är det något som kan stressa en persons inre känsla att klara det man vill?.

Jag har gjort det ett antal gånger i mitt liv - avgett nyårslöfte år efter år och några av de år har jag lyckats medan andra år lyckades jag inte. Nu på sista tiden har jag helt enkelt slutat med nyårslöften och istället bara tänka på att jag hoppas saker och thing man vill göra genom året blir som jag vill och önskar sig.

Vad tycker ni själva? är det viktigt att man har nyårslöfte eller?

/Addie

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nä inga löften här men önskningar kan man ju ha.



Kramen

2009-01-02 @ 21:12:31
Postat av: Järnlady

Jag inte gillar att planera framtiden eller att sätta upp mål eftersom det får kännas sårbar.

Jag inte tänker för att titta för långt in i framtiden ifall att saker och ting skulle ändra sig.

Jag brukar tänka så här att om man gör det, och sen blir man helt förkrossad när det inte går enligt planen.

Som jag säger det känns för sårbart.

Jag föredrar att leva i nuet; mår jag bra, familjen mår bra och jag är fortfarande kär i maken, jag har en härlig vänkrets och trivs bra på jobbet. Vi tar den dagen vad vi vill göra är ofta jättekul.

Vilket har jag slutat med några nyårslöften länge sedan.

KRAM - det känns och god fortsättning på nya året.

2009-01-03 @ 10:37:03
Postat av: emma

Snygg blogg :)

2009-01-03 @ 14:18:00
URL: http://eemmmssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0