Jag lever och svettas ihjäl mig!



Jag har varit för upptagen sen efter midsommarhelgen!. Just nu klagar jag att det är för varmt ute, men ska jag klaga?? Jag har bott i USA tidigare och i många år och där är värmen extremt varmt om man ska jämföra den värmeböljan vi har nu.

Men det är så otroligt varmt ute och jag vill bara sticka och bada men har inte tid!!.. Måste städa den gamla lägenheten först innan man ska besikta den och det är så lidande att tänka på att städa i värmen!!.. Tänker positivt och vet att det snart är över.

Det är så otroligt skönt att vi flyttat till härliga Norr och jag vill tacka följande personer som hjälpte mig:

Ulf, Niklas, Pierre och deras kompis
Pernilla och Johan
Tine och Maria
och mina flickor

Utan er hade det aldrig gått och trots att värmen var som värst så kämpade vi på så tack så mycket.

Det är härligt att bo här och man har väldig trevliga grannar och det kändes faktiskt lite som Amerikanskt kultur. Flera grannar gick fram och hälsade mig välkommen hit och till och med en granne kramade mig med stort leende och sa välkommen!!. Så här brukar vi Svenskar inte vara, så öppna och välkomna en är inte så vanligt,men det var en härlig känsla och fin mottagande.

Nu försöker vi packa upp och det är inte så lätt när det är så varmt ute för rör man sig för minsta rörelse så svettas man!.
Med tiden så blir nog allt klart ändå och jag har gjort klart pojkarnas rum och den kommande helgen kommer de hem och jag längtar otroligt mycket efter dom. De är hos mormor och morfar och det är deras andra vecka där och pojkarna har roligt och är så snälla.

Jag kommer att sätta upp lite bilder sen när vi har gjort klart allt här hemma och jag tycker det ska bli spännande att se hur det blir och hur vi bestämmer vad och hur vi ska möblera här.

Nu svettas jag så mycket att jag avslutar med att önska mina bloggare en fortsatt skön sommar och njut av tiden.

Addiswa


Kommentarer
Postat av: maria bra

he he.. när det är dålig väder i flera dagar så klagar man när kommer sol och varmt, så nu när det har blivit för varmt och klagar att få lite kallt ?? hihi..vad skönt att flytt är över.. spännande att få se bilder hur era nya bostad ser ut. stor kramm och njut av värme nu innan det kommer regn.. hihi :)

2009-06-29 @ 09:32:59
Postat av: Tiny

Vassego! ;) Fick just veta att Filips bonus lillasyster bor på 3:an! hoho,,

Lycka till me städningen!

Vi njuter av solen vi ;)

Kraammm!!!

2009-06-29 @ 13:07:37
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Maria J

Varsågod!!! Det var bara roligt att hjälpas åt, trots värmen!

Ses snart hoppas jag! KRAAMM

2009-06-29 @ 14:41:17
Postat av: Ira & Mio

Skönt flytten e över nu, jobbigt med värmen! KRAM

2009-06-29 @ 22:57:03
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0