Dagens tankar…

Det senaste tiden har det skrivits så mycket om CI hos olika bloggare och jag har funderat och tänkt mycket efteråt. Alla har rätt till sin åsikt och får tycka som man vill, men ibland måste vi bara mötas och förstå med respekt. Jag har själv CI på båda sidorna och jag känner mig nästan hel. Jag ser teckenspråket som ett vackert språk och tryggheten finns där. Det är svårt för vissa att förstå hur jag tänker, men om man känner mig, vet min bakgrund då förstår många mig bättre.. Jag ser föräldrarna på ett annat sätt, sjukvården på sitt sätt, barnens rätt till teckenspråk är en viktig väg till trygghet, jag ser och lyssnar på vad andra tycker om det och det. I mina ögon ser jag att allt för många som inte vill lyssna och förstå - vi har alla våra åsikter, men det är väldigt viktigt att man lyssnar med respekt.




Du förstår mig



Du lyssnar på mig



Jag förstår dig



Jag lyssnar på dig



Vi lyssnar på varandra



Vi respekterar varandras åsikter



Var och en kan ha sin åsikt och tanke med olika värderingar



Vi har inte tid att gå olika vägar och att vägen sen splittras åt olika håll



Låt vägen bli hel - du möter mig och jag möter dig



Ja vi lyssna på varandra med respekt



Gör vi det så kommer vi långt och då kan livet bli enklare för var och en, att gå hand i hand  så
gör vi världen bättre till en trygghet för oss alla.




-skrivet av Addiswa 090302


Kommentarer
Postat av: Mio & Ira

Kram på dig!! Fin dikt/tankar!

2009-03-02 @ 12:03:20
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: pepo

Ja jag känner igen den tanken. Vi har pratat om det några gånger om våra tankar. Vi har likadana tankar kring CI och teckenspråk. Jag har ju inte CI själv och kommer förmodligen inte att operera mig. Inte pga andras åsiskt utan jag har alltid varit döv och inga erfarenheter av ljud tal etc. Då är nog CI meningslös för mig? Men jag har stor erfarenhet av hsk barns problem och olika undervisningssätt. Du vet att vissa föräldrar har skällt oss inför andra hur hemska vi var. Men vi stod på oss och vi ändrar inte vår önskemål för Albin för andras skull. Punkt och slut! Kramar

2009-03-02 @ 12:10:01
Postat av: Catharina

Bra skrivet!!



Kram Catharina

2009-03-02 @ 15:49:50
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Catharina

Har inte bloggat än om min andra dotter som har CI.

Funderar än om jag skall blogga eller inte om hennes CI.

Kram

2009-03-02 @ 15:52:05
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: järnlady

Fint skrivet.



2009-03-02 @ 20:08:58
Postat av: Anna

Bra & fint skrivet!

2009-03-03 @ 16:27:48
Postat av: fOLLIN

härlig blogg!

2009-03-03 @ 22:41:32
URL: http://pfooskariot.blogg.se/
Postat av: Tiny

Bra! Blir lite ledsen när man läser andras blogg om deras negativitet - man läser och känner - jasså ska man bli pestbehandlad OM man tar Ci?

Bra du skrev och det var pi fint!!

Kram

2009-03-04 @ 09:02:35
URL: http://minds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0