dags att...



I dag var jag på visuel filmgala som startar nu i helg. Jag gick dit tillsammans med mina kollegor och våra elever.

Det som är TRIST är att många av våra elever verkligen inte kan uppföra sig. De väsnades, de gick ut och in från biosalongen, lekte med mobilen, pratade och ja vad ska man säga mer??

Dagens ungdomar är verkligen inte så intresserad av kultur som jag var i deras ålder. Många gnäller över att historia är inte intressant, teater eller nåt koppling till dövkultur är inget som intresserar dem. Det är så trist så trist att se deras attityd.

Dags att lära dagens ungdomar om etik och moral för det behöver de verkligen i dagens samhälle så som många uppförde i bio salongen.

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Jag har inga ord för detta. Dom förstår inte att dom inte får bra liv och bra jobb sen. tyvärr.

2009-03-05 @ 19:21:43
URL: http://www.anne-maj.se
Postat av: nyfiken

Självklart så är det tråkigt att ungdomar inte kan uppföra sig, men räcker det inte med att du bara skriver dagens ungdomar, jag menar, du skrev 'våra elever'. Pekar du nästan inte ut vilka elever det är du menar då? Bara en fundering, annars, tack för trevlig läsning på din blogg:)

2009-03-05 @ 20:07:37
Postat av: Jono

Jo, preics. Det är sant som du säger. Jag tycker man ska låta elever om de vill se eller inte. Jag tycker man ska inte tvinga sin elever att de ska gå till tråkiga kultur när de inte gillar det. Därför brukar det spåra ur.

Jag blev självklar irriterad av andra som fota på andra under filmvisning. Det är helt opassande.

Elever borde ta sitt egen ansvar samtidgit tycker jag att personal på plats ska sköta också. Ingen personal som har sagt ifrån eller kastar dom ut. Låta de busungar vara kvar då blir det bara värre och värre.

Om vi elever som tittar på SFbio då skulle de kastar oss ut så fort vi beter oss som störning.



Det var tråkig som den har inträffat och tycker att såna saker måste elever bete sig bättre och personal ska vara mer hårdare.



/Jonny.

2009-03-05 @ 23:06:15
URL: http://jono89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0