Så har det hänt - Så är det att vara KODA barn

Förra veckan skrev jag om mina KODA barn och hur andra Koda barn som har döva föräldrar har det. För några dagar sen hände det något som inte fick hända, men så händer det då och då hos KODA barn som har döva föräldrar.

Min tös Tina stormade in i köket där jag satt och lyssnade på musik, Tösen min såg ut så här:



Hon grät också och sa

- MAMMA JAG HAR SUTTIT UTANFÖR DÖRREN OCH BANKAT OCH SKRIKIT

- Ojdå har du?

- JA OCH VARFÖR KOLLAR DU INTE DIN MOBIL FÖR OCH HAR DU INTE DIN CI PÅ DIG??????

- Jag satt och lyssnade på musiken och tränar för att översätta på teckenspråk, men gumman förlåt mig.

-JAG HITTADE INTE NYCKELN OCH BANKADE OCH STOD UTANFÖR I 30 MINUTER OCH TILLSLUT HITTADE JAG MIN NYCKEL OCH DET VAR INGET ROLIGT ATT INGEN ÖPPNADE

- Förstår dig min älskade tös, det var inte meningen och jag var så koncentrerad på att lyssna på musiken och märkte inget

Det gjorde ont inom mig för tösen min grät otroligt mycket och man kunde se hur frusterad hon var och kände nog säkert i den stunden att det är inte kul att ha en mamma som inte alltid hör.



Ni kanske tänker att man har ju storsyrran Channie och lillebröderna hemma och de borde ju höra, men Channie var inte hemma och Colin och Nick låg och sov gott och vaknade inte av bankande ljud och de är ju vana vid att sova trots all ljud som förs omkring i hemmet.


Det är inte lätt att vara Koda barn i vissa situationer

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: pepo

åh stackars henne. Ja det är lätt hänt. Har du inte vibrator? Har hänt mig på jobbet när en elev var så ledsen och bankade på klassrummets rum medan jag satt inne framför datorn. Sen låste jag aldrig när jag visste att jag var ensam inne. Kramarkramar

2009-03-23 @ 18:17:42
URL: http://pepo.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ooooppppps!



Kram

2009-03-24 @ 13:02:57
Postat av: maria bra

Ojj stackars Athina, Undrar om ni har vibrator i lägenhet ? det har hänt en gång med oss, så våra dotter har haft såå tur med att gick till sin moster som bor såå nära till oss, vilken tur ..

nu har vi lärt oss lilla läxa hur vi ska lösa med dörren och allt :) hihi !!

2009-03-24 @ 13:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0