Svar del 2 från frågestunden

Postat av: Lilla Rose


Någon land du drömmer om att vilja resa till? :)


Svar: Det är många länder jag drömmer om att resa till, men jag skulle vilja resa till Malviderna och bo i en mysig hydda nära havet och bara koppla av.


Vilket yrke du skulle vilja jobba med (drömjobb)?


Svar: Ska jag säga att det är ett drömjobb eller? Men faktiskt är att jag drömmer om att jobba som politiker. Det kanske är tråkigt för många, men för mig är det en dröm som jag hoppas blir i verklighet en vacker dag.


Postat av: Åsa


trivs du bra ditt jobbet?? Är du fast jobb?

Svar: Ja jag trivs jätte bra på jobbet och har nu jobbar på Tullängsskolan i 4 år. Tyvärr är jag inte fastanställd, men jag ska istället tänka att så länge jag har jobb så ska jag känna mig trygg.


 Saknar du Nora där du bodde förut?

Svar: Åh JA, jag saknar Nora mycket och det är ju en mysig stad. Men tycker det är skönt att slippa pendla och stressa så mycket som jag gjorde förut. Till Nora kommer jag och barnen säkert att åka när det är varmare ute och definitivt på sommaren för det är så fint där.



 vad ska du göra om du till PÅSK


Svar: Har inte riktigt bestämt mig än vad jag och barnen ska göra i Påsk så vi får se hur det  blir. Jag hoppas att vi kan åka bort i några dagar och bara ha trevligt tillsammans.



 Älskar du "papper jobb" tex dövförenings papper och alla föreningsliv papperjobb.... ( där gillar jag aldrig att jobb med S Jag förbild du tycker om sånt jobb ?? kanske jag har fel )


Svar: Jag älskar föreningsjobb men inte alltid det är roligt med pappers jobb om det är så du tänker med att sitta med en massa papper och skriva på . Men föreningsliv är jätte kul även om det kan vara tufft uppdrag. Men jag är en sann föreningsmänniska så ska egentligen inte klaga på det.

  


Postat av: Jessica


Vad kul med frågestund! Jag har faktiskt tänkt lite på dig ibland och undrat, så nu får jag nog passa på!

Var kommer du ifrån?


Svar: Jag kommer från Etiopien. Föddes i en stad som heter Jimma.



Du är väl adopterad?


Svar: Ja jag är adopterad och kom till Sverige som 3 åring. Kom till en härlig familj som betyder mycket för mig och som jag ser upp till.



När flyttade ni till Sverige från USA, och varför?


Svar: Jag flyttade hem till Sverige från USA julen 1995. Jag väntade tösen Athina som sen föddes januari 96. Anledningen att jag flyttade hem var för att jag saknade min familj sen också för att jag separerade från flickornas pappa. Sen var det så att framtidens utbildning för mina flickor är bättre i Sverige än i USA.

Hur var det att få två småbarn på kort tid?, då tänker jag på pojkarna! :)


Svar: Ja du det var nog inte så lätt men kan säga att som ung drömde jag om att få tvillingar när jag blir stor och det kan man ju nästan säga att jag fick smile. Det var rätt tufft även om jag fick bra hjälp från omgivningen och sen kan jag säga att jag är glad att pojkarna har varandra när mina flickor är så pass stora.


Postat av: AnnaN fran washington DC


jahapp....Lat mig fundera.....

If you could change the world, what would you do?

Om du kunde forandra varlden, vad skulle du gora?


Svar: Det där var en svår fråga. Jag vet att världen är sårbar och det är inte så lätt faktiskt och inte alls lätt att förändra världen. Men om jag hade en chans så skulle jag nog vilja ha en dreamteam att jobba med. Då menar jag världens makter som verkligen förstår vad vi behöver förändra på vår vida jord. Min dreamteam skulle då bli Barack Obama, Morgan Tsvangirai , Nelson Mandela, Kofi Annan, Bill Clinton, Angela Melker och Al Gore för de vet verkligen hur viktigt det är att vi måste förändra världen. Varför jag valde dessa personer är för att om man ska få en möjlighet att förändra världen så är det viktigt att man har världens ledare så man kan diskutera om saker och thing som är viktigt. Utan dessa personer kan jag ensam inte förändra världen som jag vill och drömmer om.



Postat av: Britt

  

har du funderat att flytta tillbaka till USA?


Svar: Ja faktiskt det har jag. Jag och mina flickor har pratat om det flera gånger så kanske det blir så en vacker dag. Om jag blir arbetslös och inte lyckas få jobb eller så, så kan jag tänka mig att flytta och jobba over there i några år. Vi har flera gånger funderat på att flytta tillbaka under de år vi bott hemma i Sverige.


har du besökt i Etiopien (visst var du född där)


Ja jag är född i Etiopien och jag besökte mitt hemland julen 1993 tillsammans med min familj. Channie var då 6 månader och det var en intressant och lärorik resa. Jag fick i alla fall många pusselbitar som besvarade mina frågor om mig själv och min identitet.


Trivs du bra att ha CI?


Svar: Ja jag trivs att ha CI och tycker det fungerar bra för mig. Det tar lång tid att vänja sig, men jag tränar och tänker positivt och mår i alla fall bra och det är det viktigaste.Det som glädjer mig mycket är att jag nu lyssnar på musik och hör rätt bra och börjat översätta på teckenspråk och det är något som jag känner mig hel i att åter få det jag saknat mycket.  Borde nog berätta lite om hur det gått för mig efter min andra CI operation för det var ett bra tag sen jag gjorde det.



Tack för alla frågor och det gjädjer mig mycket. Det är ok att fråga på under frågestunden om ni andra även vill fråga mig.


Kommentarer
Postat av: åsa

Mmm häftig med alla olika bilder på svar frågor .. smart och härligt med kort olika bild på dej och så ..... wooooaahh... Kram

2009-03-11 @ 18:40:47
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: AnnaN fran Washington DC

forlat att jag satte dig pa en svar sits men den svar ar jag nojd med!!! inte latt!! jag sag ju de flesta hade ju fragat dig samma saker som jag hade tankt sa kom ajg pa det.. man tankte ju pa Miss Universum man fragar ju manga knepiga fragor till dessa missar....

kram!!

2009-03-12 @ 03:10:14
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: Addie

Anna tycker inte alla det var en knepig fråga utan en BRA fråga faktiskt så jag är nöjd med frågan. Kram Addie

2009-03-12 @ 07:26:16
Postat av: Fia

Hej! :) kul och läsa vad de andra frågar dej. :)

Ja, gillar oxå mer naturliga bilder, den på Hugo älskar jag! Såå söt! :)



Kram

2009-03-12 @ 12:25:32
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0