Varför?



De senaste veckorna har jag kämpat mot mina pojkar som gör dumheter både ute och inne och på dagis. Som mamma har det varit frusterande och jag har som sagt tappat räkningen på hur många gånger mina grabbar har fått utegångsförbud eller straff här hemma på grund av att de gör sånt man inte SKA göra.

Jag har kännt mig som en kass mamma

Jag har kännt mig frusterad över saker och thing

Jag har frågat mig själv vad som hänt många gånger

Jag vill att mina pojkar ska uppfostras på bra sätt, precis som jag har lärt mina flickor

Men det har inte fungerat riktigt och jag har kännt mig värdelös som mamma

Det började hända saker när våren kom och pojkarna var allt mer ute och lekte med andra barn.

Personalen på dagis har skällt på mig, tagit upp med mig om fula grejjer som mina pojkar gör på dagis!

Jag kände mig maktlös till slut och bröt ihop och orkade nästan inte att kämpa

Efter samtal med personalen bestämde vi att de skulle prata med mina pojkar i lugnt och ro

Där kom svaret

Mina grabbar har en tid blivit hotad av två bröder som beordrat dem att göra som de säger

Gör de inte som de blivit sagt har de hotat dom att de gör mina prinsar illa

De har hotat mina prinsar att inte säga till någon - inte ens till en vuxen för då är de dödens

Hur kan två idioter till bröder hota en 4 och 5 åring???

Jag är så arg att jag skakar och frågar mig själv

Hur kan det finnas så grymma människor som skrämmer små barn så som mina???
 
Jag lider med mina prinsar för de har mått så dålig och de har varit så rädda och jag är glad att det här är över.

Men en sak är inte över

Jag ska ta ett snack med bröderna och se till att de leder mig till deras föräldrar!!

Mig ska de inte komma undan från

/Arga Addiswa

Kommentarer
Postat av: pepo

o nej så tråkigt att höra. Du är absolut inte dålig mamma. Komihåg det!!Bra låt bröderna leda dig till föräldrar och skälla ut dem..Stå på dig! Kramar er så hårt så det känns.

2009-05-27 @ 18:46:40
Postat av: järnlady

Heja på dig!

2009-05-27 @ 19:50:54
Postat av: Ira & Mio

Men vad f-n... hemskt bli hotad av större barn att göra saker annars råkar de illa ut.. fyfan!! du ÄR INTE dålig mamma Addie, glöm inte det!! styrkekramar till dig vännen

2009-05-27 @ 22:16:36
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Iréne K

Blir förbannad !



För det första är du en bra morsa till alla dina fyra ungar!



Det vet jag genom alla åren från Channie var 10 månader gammal och till idag!



Se på dina tjejjer! Se på dina grabbar de lyckades få ut det till slut, men frågan är om de kommer få stryk nu när du söker upp bröderna.



Kanske bäst ringa in dem på nåt sätt så att de tas på bar gärning?



bara en tanke från mig.. Skönt du flyttar!!!! Gräset är ju inte alltid grönare på andra sidan men ialla fall bättre än där ni är nu kan jag tänka mig.



Ungarna ska vara ute och lära sig av kamrater i verkliga livet det är livets bästa skola. Men på DETTA sätt är det självklart du ska gripa in!



KRAM!!!!!

2009-05-27 @ 22:49:47
Postat av: Ingela

Fyfan säger jag bara! Får du tag på brödernas föräldrar tycker jag du ska anmäla till soc. För de pojkarna behöver uppenbarligen hjälp de också, för deras föräldrar har visst tappat kontrollen totalt.



Stackars dina grabbar, skönt ni snart flyttar!



Puss!

2009-05-28 @ 08:13:07
Postat av: karin g

vad skönt att det där kom fram till slut. Var bara beredd på att du kanske inte får den gensvar du hoppas på av killarnas föräldrar. Av egen erfarenhet brukar några skylla i från sig och säga att deras barn aldrig gör något sånt etc etc..Så stå på dig - skönt att ni flyttar därifrån. ps. vet ju inte allt som skett, men säger magkänslan att ngt är fel så ring soc - man kan vara anonym om man vill.

2009-05-28 @ 10:04:49
URL: http://kiawatha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0