Det är...

Lördag och ute är det lika trist väder som det varit hela veckan så jag hoppas åtminstone att det blir lite ljusare idag och det är fortfarande morgon!.

I dag är det öppet hus på Tullängsskolan och dit ska jag med grabbarna mina för att besöka skolan jag jobbat och också för att jobba i några timmar.

Två elever har vunnit bidrag i skrivartävling som de översatte på teckenspråk och det är elever från särskolan. Det är tråkigt att det inte finns döva/hsk barn och ungdomar som uppmuntras av lärare eller andra att skriva eller spela in på teckenspråk och skicka det till oss. Jag skickade till många men ändå blev det bara två. Skrivartävling är varje år och jag hoppas att det blir bättre nästa år så att vi ska uppmuntra våra barn och ungdomar att det är bra, det är fint att skriva en dikt och det får man ju göra både på skriven svenska och på teckenspråk.

Nu ska jag fixa lite hemma innan jag och mina prinsar ska cykla iväg till Tullängsskolan.

Ha en fin dag ni alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0