Gårdagens Karl Johansskolas show var KANON!

Jag tog två av mina kära vänner till Athinas och hennes skolkamrater som bestod av 299 personer till årets julkonsert. Innan jag träffade dem så kom jag tidigt till Conventum för att hjälpa till med förbereselserna med bland annat fika och få i ordning allt innan publiken strömmar in. Skolan har en bra föräldraförening och där arbetar otroligt många föräldrar frivilligt och ställer upp i allt som har med skolans verksamhet att göra och det tycker jag är T O P P E N!.

Tyvärr så strejkade kameran och det är så typiskt så typiskt!.. Men Tine och Stora Maria lovade att skicka några och även Maria J  så jag hoppas få bilderna snart så att jag kan visa lite att deras show är så bra.

Athina fick visa dans och det var en typiskt afrikanskt dans med vackra färger dansarna hade och ja, tösen min hon har en otrolig rörelse när det gäller dansen och det var skoj att se. Bjuder på några bilder på mina  väninnor samt att Athina hamnade i tidningen idag hos Nerikes Allehanda - jätte KUL tösen min.


Glada miner och så skrev Tine på kortet som vi sen ska ge till Athina



Underbara Maria och Tine - Därefter ville inte kameran funka :(



Den här fick Athina av oss efter att hon showat klart

Flera bilder kommer sen i senare inlägg när vännerna mina har skickat till mig.

Kul att Tina kom med i dagens Nerikes Allehanda - en liten bild med fin leende





Redan i juni månad startade förberedelserna för årets julkonsert. Och i går var det dags för 300 elever på Karl Johansskolan i Örebro att bjuda på dubbla konserter på Conventum inför en hänförd publik. Skolan har hunnit bli tio år och lördagens evangemang betydde starten för ett innehållsrik jubileumsår.


Text: Åke Eriksson, NA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0