I tisdags...


Bild: Google

I tisdags tog jag barnen till Örebro mässan och när vi tog bussen blev det snabbt fullt och väldigt trångt. Tur att vår buss stannade precis nära vårt hem så vi hann iallafall sätta oss och slippa stå. När vi väl kom fram så fick vi se det längsta kön man någonsin sett. Vi hade inget val och fick snällt stå i kön som snabbt blev ännu längre efter oss.

Vädret var inte det bästa, men det var ok och pojkarna var väldig DUKTIGA och hade tålamod. Vi stod iallafall ca under 2 timmar och det var värt besväret.

När jag stod i kön så tänkte jag och tittade att det är ju lite häftig eller märkligt att se så  många folk komma för att ta vaccin och jag funderade om det varit så här förut och om sånt kommer hända igen i framtiden.

Nick var lite osäker och vägrade först att låta systern ta spruta men när han såg storebror och systrarna så satt han snällt och lät systern ta sprutan och därefter fick jag min. Killarna ska åter om 3 veckor medan vi äldre inte behöver det.

Det känns skönt att vi nu har vaccinerat oss och jag var lite skeptiskt till det innan och tänkte helt skipa det, men efter all samtal och all information från media så bestämde jag att genomföra det ändå.

Tina blev den som drabbades och mådde illa och blev jätte sjuk så hon fick stanna hemma från skolan i 2 dagar.  Vi andra mår bra förutom att vi är så ömma och jag skriker så fort någon rör min arm för det värker så.


Kommentarer
Postat av: maria

Skönt över nu, vi väntar hur det blir med vaccin igen till barnen och ålder skall ta en till dos. vi har haft tur med slippa stå kö pga tolk med oss, fick förbi in till rum direkt när dom öppnar.. hurra hurra !! kramm

2009-11-20 @ 07:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0