Hur många av er...

Låter era pojkar att leka med dockor?. Jag tycker det är helt ok att mina pojkar har dockor och kläder som de leker med. De till och med leker mamma, pappa och barn då och då. Jag vet att många därute inte gillar iden att låta sina pojkar leka med dockor utan det är bilar och sånt där som pojkar ska leka med.

Låter ni era pojkar leka med dockor?

Hittade en fin bild på Nick som lekte med Ebba som dockan heter och jag tycker det är härligt att se


Här matar Nick Ebba


En glad Nick med Ebba

Kommentarer
Postat av: Cecilie

Jag tycker att det är helt okej att pojke ska leka dockor! Min son lekte med dockor förut när han var yngre. Jag ser inget fel i det. Pojkar ska ju bli pappor en dag! Så det är bara bra med övning. hehe. Varför måste man låta flickor leka med dockor medan pojkar ska leka med bilar? Varför inte tvärtom? Tycker att det är bara så tråkigt att man ska följa efter, jag tycker att man ska låta sitt barn välja själv vad hon eller han vill leka med! Go, Nick!

2009-10-01 @ 20:38:16
URL: http://starlifedesign.blogg.se/
Postat av: cina

För mig tycker jag absolut att pojkar får leka med dockor Det spelar ingen större roll när det är likadant med flickor kan leka med bilar eller pangpang, de tycker ju spännande. Däremot leker kanske Nick på dagis mamma,pappa och barn. Vet du om han gör det på dagis eller? Olivia leker mycket på dagis mamma,pappa och barn och det händer hon leker med killar då blir det familjlek eller annat.

Tycker det finns inget konstigheter om pojkar leker med dockor, det blir en naturligsätt att hantera som en människa dvs ta hänsyn och tänka hur dockan mår eller liknande eller provar slåss på dockan och tänk hur det kan vara på riktigt hihi...så slipper man höra buaahhh ..näråå nu överdriver jag lite. OK



Absolut en bra idé.jag kan maila till er övriga som vill gå med o se den filmen. Det är väl en onsdag den 28 okt? jaa. jag kan kolla mer med det och vi kan höras via mail..

kramen ha en bra kväll!

2009-10-01 @ 21:45:08
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är helt okey att pojkarna leker med dockor, men vi har inga härhemma. Det bara blev så. Men de brukar leka bra med tjejer och tycker det är kul. Hihi. Kram

2009-10-01 @ 22:02:37
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: maria bra

Låter min son vad han vill leka med t.ex dockor eller något..minns när han var liten så brukar han leka med dockor men nu har han blivit stor pojke och leker med bilar, djur m.m..En "ovanlig" är att laura leker inte mycket med dockor.. hehe :)

2009-10-02 @ 07:05:40
Postat av: pepo

Alla får väl göra som man vill. Jag hade köpt en docka till Albin när han var liten. Han lekte med doktor fram till ca 4 år. Sen vägrade han ha dockan i hans rum och sa att det var barnsligt. Då la jag dockan i kartongen och nu i förrådet. hihi. kramar

2009-10-02 @ 07:50:16
Postat av: Iréne Thalin

Försökt tvärtom ge tjejjerna lite bilar och annat som räknas som "pojkaktigt" men de tröttnade fort - däremot har d einte heller lekt så mycket med dockor.. Mina ungar e lite mysko.! =S

2009-10-02 @ 08:12:43
Postat av: L J

äldst son hade mina gamla dockor när han var mindre o sen fick dotter hans bilar.

2009-10-02 @ 08:48:07
Postat av: Anne Z

Hehe, har oxå testat Vendela leka med bilar osv, men hon föredrog hellre dockor redan vid ettårsåldern,då min man köpte två små bilar till hennes ettårspresent! :)

Det är väl barnen som får välja själva....och att vi vuxna inte ska styra för mycket!!

Härlig bild på Nick & Ebba faktiskt! Han kanske blir en suverän pappa sedan till sina ev blivande barn! Kramm

2009-10-02 @ 10:10:16
Postat av: Britt

Mina pojkar lekte mycket med dockor när dom var små jag tycker det är inte fel. Dom lekte ofta som mamma pappa och barn på dagis. Kram o trevlig helg.

2009-10-02 @ 16:38:25
URL: http://bijaadjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0