Ibland möter man folk som är så okunniga...

Det finns hörande som inte riktigt förstår att man inte hör perfekt. Jag har CI, men har fortfarande lång väg kvar att höra vad som sägs i tv, telefon och att samtala med flera personer på en gång.

Jag har fortfarande behov av att avläsa på läpparna, att använda teckenspråk och jag klarar att prata med en eller två personer i en grupp, men blir det flera så är det stopp för min del.

Jag anmälde mig till ett program som jag vill gå på och lära mig om företagsarbete, men många föreläsningar sker genom internet alltså konferens samtal och att man ska lyssna på tisdag kvällar. Det passar absolut inte mig som inte hör så perfekt, så jag kontaktade min handledare, Monica och sa att jag inte kan hänga med på konferenssamtal via internet och förklarade om min hörsel. Då fick jag svar från henne och jag antar att hon knappast vet om döva och hörselskadade, men så här svarade hon:


Hej Addiswa


 Vad roligt att du är intresserad av detta sätt att arbeta på det är så skoj o utvcklande .Ang din fråga eller ditt handikapp så finns det bra lösningar på detta ett är att du går o köper dig ett head sett hörlurar  då får du ljudet på ett annat sätt o du kan reglera det mer o när du sedan lägger till skype så går ljudet mer där igenom ,ett annat sätt är att man kan köpa högtalare till din dator.Det finns lösningar på detta, har du varit med o lyssnat lite på webbinaren?


.Med vänlig hälsning


MONICA PERSSON



Vad gör man?? självklart som vanligt som jag gjort flera gånger eller tusen gånger att åter förklara vad det innebär att vara hörselskadad och döv..

Det finns många som inter har kunskap om oss.


Kommentarer
Postat av: Tine

Flåt jag skrattar av ironi!

2009-10-01 @ 10:30:51
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: piggelin

Haha! Ja,det råder då brist på kunskap hos där kvinnan!:)

2009-10-01 @ 13:00:34
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ska jag skratta eller gråta? Men visst finns det okunniga människor. Men den här kvinnan, är hon verkligen dum eller skämtar hon med dig? Ja jösses, man blir ju så trött på dessa människor ibland.

2009-10-01 @ 14:25:42
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: Britt

Ja det finns okunniga människor... Jättefin header du har som Cecilie har gjort hon ä sååå duktig.. Kram!

2009-10-01 @ 16:12:29
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Iréne Thalin

Puh,, min arbetskamrat fick en radio i gåva för att hon arbetat många år.. Hon sa "vad bra nu kan jag träna mig på att lyssna" det var tyst i hela lokalen.



Senare fick hon byta till en liten tv.. Pinsamt!



Trodde att de på bibliotek och inom TV var lite mera allmänbildade än andra eller ?!!!



Jisses - ha en skön fredag - med ett gott skratt - men Ärligt talat Addie - hur mycket vet vi själva om vissa områden som de själva där tycker man BORDE veta mer om - samtidigt : HÖR INTE = DÖV är ju lika rätt som amen i kyrkan!



Puss!

2009-10-02 @ 08:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0