Ibland...

Är det tufft att vara


Bild: google

Tidig på morgonen åkte jag till Stockholm för att vara med på ett möte som ingår i mitt jobb. Väl framme i Stockholm och till dagens möte som började kl 10 så fick jag sms från dagis att Yannick var sjuk i hög feber. Han var hemma i går (måndag) men var pigg i morse.

Jag blev stressad och jag har ingen släkt som bor i Örebro, flickorna var i skolan och jag skickade sms till några vänner som jag vet är arbetslösa, men alla de var upptagna idag. Så jag försökte och sa till personalen att jag ska försöka lösa på något sätt att be någon komma och hämta Nick.

Det var inte alls lätt och jag var med på mötet, men hade så svårt att koncentrera mig så var tvungen att åka tidigare hem och man blev ju mer stressad för så fort kommer man ju inte hem - 2 timmar tar det med tåg, så ni kan tänka er hur stressad jag var.

När jag hämtade Nick var personalen lite sura, men vad ska man göra åt det - jag hade inget val för jag har ingen mamma och pappa som bor i Örebro och jag gjorde vad jag kunnat, men det blev som det blev

Ibland är det tufft att vara ensamstående mor!

Kommentarer
Postat av: Maria Edström

Oj lät itne trevlig att personaler bli sur. Du kan ju inte göra något åt det. Men hoppas allt har gått bra för dig.... Kram

2009-10-06 @ 16:59:30
URL: http://ashleymia.blogspot.com
Postat av: pepo

stackars dig. jag kunde tyvärr inte idag. beklagar. kramar

2009-10-06 @ 17:59:40
Postat av: Fia

Vad jobbigt att det blev så här, du kunde inte hjälpa det här och fröknarna behövde inte bli sura. Jaa, skulle kunna hjälpa till om det skulle behövas någon dag. bara att kolla så får vi se om jag kan, inte ofta jag kan men det skadar ju inte att kolla. kram!

2009-10-06 @ 18:13:47
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: maria

ja ibland kan personal bli lite sur.. krya på din son så han blir feberfri snart.. man kan inte göra något när det dyker feber hos dagis.. våra dagis fick tjata ganska mycket till alla föräldrar att barnen ska vara hemma 48 timmar om jag minns rätt men ibland är det svårt att bedömma, t.ex feberfri i två dagar så dyker feber tillbaka när man har börjat hos dagis igen.. kramm på dej :)

2009-10-06 @ 19:13:10
Postat av: Fia

jobbigt med 2 sjuka barn, men kanske lika bra det då slipper man vara hemma med den ena och sedan den andra....

Ja, tänkte samma, att våra pojkar inte lekt ihop något. Jag jobbar varannan helger och det blir så svårt att hitta tid för att träffa andra när vi oxå vill vara hemma, vi 4. Men någon dag skulle det vara kul om våra pojkar ses och leker! De ska iaf vara med på halloweenfesten som föräldrasektionen ordnar. Kanske de ses där då? kram!

2009-10-07 @ 08:36:44
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0