Som ensamstående mamma är det här rena rama lyx...

Att vara ensamstående är inte alltid så lätt som många av er vet. Jag är en mamma som har en schema som ofta är fullt med möten, träffar, resor och ja listan kan göras lång. Man har ju också barnens aktiviteter att tänka på så det gäller att planera.

Jag har ofta hört om att man kan storhandla på ICA via internet, men för mig är det så svårt veta om man verkligen får hem bra och färska varor.


Bild: Icas hemsida

Jag brukar få hjälp av kompisar att åka till Willys och storhandla, men det har inte varit så lätt på sista tiden och man vill ju heller inte vara så beroende av vännerna.

Jag bestämde mig att testa och gick igenom noga och beställde och jag insåg sedan att det var många varor som var billigt. Det blev mycket och det totala summan var till det jag ofta köper en gång i månaden på Willys och tyckte det var jätte bra.

I dag kom två killar från ICA med matvarorna och det var många påsar och för mig var det rena rama lyx att få det ända hem till mig. Man kände sig inte stressad och jag blir nog från och med nu stamkund hos ICA och beställer handla24.se när man ser att maten börjar ta slut i hemmets vrå.

Det här är också en perfekt sätt för mig så att jag slipper stressa mig och att vara beroende av vänner som ofta ställer upp och kör mig till Willys eller ICA.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hmm, det låter bra med det där hemleveransen av matvaror.. har oxå funderat på det, mest bara för att testa och se. Vi har inget behov av det, det låter dyrt oxå, men tydligen inte. :) skönt att det finns sådana här för de som inte hinner/kan åka och handla mat. Kram

2009-10-26 @ 20:39:38
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin Larsson

vi är stamkund! :) slippa med bråkig barnen i affär ;) Så jag kan sitta sent kväll o klicka matvaror i lugn o ro.. Om köpa mat på söndag kan räkna med några slut på måndag.. därför bättre beställa mat måndag då räknar man får alla på tis..



Nackdel är tider.. 10-12, måste väntar på dom i 2 timmar..DEt händer ofta dom kommer halv 1..

2009-10-27 @ 11:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0