Dagens ros


Bild: google

Dagens ros vill jag ge till ensamstående mammor och pappor som speciellt har det tufft.

Jag frågar ofta mig själv hur jag orkar som ensamstående mamma att få vardagen ihop.



Varje morgon oroar jag mig över hur morgondagen ser ut


Varje morgon är inte en morgon som gårdagen


Två pojkar i olika ålder med olika humör - när man väcker den ene så är den andre så sur


Jag fasar mig ofta över hur morgonen ska gå - ty mina pojkar är inte alltid lätta att hantera med


Colin till skolan åt det hållet medan Yannick ska till dagis åt det andra hållet - Det är stressande för mig



Vissa mornar är det otroligt tuff och jag blir så stressad så stressad


Ja morgonen den är värst för mig som mamma - jag undrar ofta hur ni ensamstående har det med de små.


Dagens ära till jobbet - dock trött och stressad i början men sen går dagen bra



När dagen på jobbet är slut känner jag stressen inombords  - blir jag stressad att hämta grabbarn mina?


Både Colin och Yannick humör är olika och det är Nick som får mig att känna mig stressad


Nicks humör är som berg och dalbana vissa dagar


Det är mat och hemmets vrå som ska fixas o trixas


Barnens träningar gör tiden ännu mer stress


Mina uppdrag - den fullföljer jag - jag fattar noll hur det går till men det  G Å R


Stora töser att se till och att de mår bra och skolan går som det ska det är också en viktig del


Dagarna kommer och går och livet rullar på med barnen och schema


Jag frågar mig själv och tänker på er som är ensamma



HUR ORKAR JAG OCH HUR ORKAR NI?


Dagens ros till er - ni är underbara






Kommentarer
Postat av: Rosi

Dagens ros till dej själv oxå . du orkar med allt som jag skulle inte orkar... kram

2009-09-09 @ 10:14:54
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: pepo

och till dig själv också. Jag är imponerad över att du orkar så mycket. Va bara försiktig ändå. Kramar

2009-09-09 @ 10:22:57
Postat av: Jessica

Ja jag blir så imponerad av dig som har fyra barn. Ett stort dagens ros till dig! Jag har två små flickor, den äldste 2år får ibland hemska trots & utbrott samtidigt ska jag också ta hand om min 4månaders bebis! Visserligen har jag man vid sidan om vid vissa stunder. Men han kommer att jobba i Norge ca två veckor, kommer hem några dagar därefter åker han iväg. Det har varit pirrigt och nervöst men det ska gå bra, kan de ensamstående mammor så kan vi! Något som jag märkt är, när jag blir stressad så smittar det på barnen så blir allting kaos. In med positivt energi istället och ge varje barn några minuter med kramar o pussar varje dag, jag tror det gör mycket! Men som du skrev har jag också gruvat över hur ensamstående klarar sig genom vardagen! :) Tänk om alla dagar var alltid perfekta, det hade varit konstigt! =)

Ha en skön kväll!

2009-09-09 @ 18:11:10
URL: http://ahlinder.blogspot.com
Postat av: Åsa

Skicka varm kram till dej jag känner igen hur du känner det har jag också upplevande när min barnen var liten och har bott ju ensam med dom i 9 år ..TUFF JA men mammor är stark och har gjort sitt bra gjort med sina egen barn... Så jag bor "fortfarande" ensam med barnen medan min sambo är borta på veckor och nu har vi inte ses i tre veckor TYP... DU ÄR BÄST !!!!!! Håller stark din försjälvtroende...GLÖMT inte vila dig mellan också så du orkar mer.... =) Många varmt KRAAAAM till dig

2009-09-11 @ 05:58:30
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: cina

Heejj.. äntligen kan jag nu se din blogg o kommer att fullfölja under året till sommaren och se om det blir uppehåll igen hihi.. Jaa jag är också så imponerad att hur de ensamstående mor el far som har det inte så alltid lätt och ändå klarar rutiner och att ha bra tålamod. Men jag har märkt nu på sista tiden har Martin varit ganska mycket borta med många olika saker har jag fått irritation men försöker inte visa det och försöker svälja och se att allt ordnar sig innan de lägger sig sen får jag pusta ut, det är olika dagar, vissa dagar är Olivia snäll men inte de andra gånger fungerar det inte för henne att lägga sig. Amanda har jag tur som hon lyssnar jämt och att hon har sagt att det lönar sig inte att diskutera med mig för hon vill inte ha konflikt med mig och tycker det räcker att lyssna på mig men vissa gånger har jag sett att hon inte accepterade min åsikt osv..hihi..Så det är inte hela världen det ska fungera så. Vi får ändå erfarenheter av genom att jobba med att hantera och diskutera med våra egna barn och vi växer på det sättet och tar det bra också ändå.



Jag önskar dig lycka till med det nya jobbet. Jag känner ibland sugen på att prova något nytt så du fick prova nytt igen. Går allt bra för dig? Allt är nytt eller känner du igen dig lite det liksom om man skulle jämföra som föreningslivet?

Kramkraamm!!



Du är fin i strassflätor, vad kallas det egentligen? sa jag rätt.. huumm....Kraam o ha en skön söndag några timmar kommer MÅNDAG!!! uhamejjj..

:)



2009-09-13 @ 21:26:39
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0