Jag gillar inte...



Att det börjar bli mörkt ute nu tidigare för varje  dag och även på morgonen när man vaknar.
Jag klarar inte av att gå ut när det är mörkt och, ja man kan säga att det är nästan som om man har fobi.
Jag inbillar mig att något ska hända mig, att det står en man bakom en stolpe och jag får liksom panikångest av det.

Det gäller inte bara hösten/vintern det är alltid så när man är hos  någon eller går ut på stan för att göra något roligt och sen inser att det är mörkt när man ska gå hem, då tar paniken över mig och jag får en sån ångest att man ska hem.

Det kommer att bli en jobbig period hela hösten och vintern för jag har inget val för jag vet att jag måste
gå ut. Barnen till skola och dagis och sen ska man i väg till jobbet och därefter gå hem - usch det är inget jag glädjer mig över det närmaste månaderna.

Även om jag avskyr mörkret ute så älskar jag att i hemmets vrå få tända många ljus som lyser och sprider värme hos mig och barnen. Man blir så avslappnad när man har ljus varstans och det är det bästa jag vet.






Kommentarer
Postat av: cina törnblom

Jättefin blogghemsidan.ååhh. jag har uppskjutit det så länge att jag önskar också byta hemsidan på bolggen men jag är inget rent tekniskt praktiskt som skulle kunna klara det, gjorde du alldeles själv det eller fick du hjälp av någon?

Tyckte det var bra du sade att man kan tala om att man ska inte jämföra eller tävla för alla klarar på olika sätt.

jag minns några gånger att jag hade sagt till Olivia att hon är bra på annat som inte Amanda kan eller tycker om. Lite då och då kan man diskutera med det här med de flickorna.:)



Kramen!

2009-09-30 @ 08:15:05
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0