Pojkarnas dag hos...



Varje söndagar är pojkarna och provar på olika idrottsporter. Det behövs i dag för i dagens samhälle lär sig barn för lite om sport och jag tycker det är ett gyllene tillfälle för mina pojkar att vara med i Sweden sport Academy. 

Målsättning & syfte

Våra målsättningar och syften är att... 

  • ...låta barnen prova på olika idrotter och aktivteter på sin nivå
  • ...barnen kan få upp ögonen för en eller flera idrotter/aktiviteter
  • ...inspirera till ett idrottsrikt och aktivt liv
  • ...erbjuda engagerade ledare
  • ...utveckla barnens motorik och koordination
  • ...underlätta för föräldrar genom att inte ha några förpliktelser

 



Vi åkte till Universitet idag och fick prova på friidrott och det var jätte kul.

Med min kassa mobilkamera så tog man dagens bilder från friidrottsträningen




Colin hoppar längdhopp

Nick springer för fullt. Kul tycker jag för han är så svår när det gäller att uppmuntra om att prova olika idrotter. Han är en person som inte gillar att prova idrotter, men idag sa han att han verkligen gillade friidrott!


Det gäller att pringa så fort man kan!

Det var en bra dag och för er som undrar om Sweden Sport Academy så finns det i hela Sverige. Ni kan alltså kolla på www.swedensportacademy.se

Efter träningen åkte vi in till stan och Colin ville ha en mössa och den här valde han.

Sen ville han ha nya skor och vi kollade, men när han ville ha en DC skor som kostade 800kr så blev det tvärstopp för min del och där fick man argumentera och förhandla med honom. Han blev heligt förbannad på mig och grät och sa att jag var inte en snäll mamma.


ALLVARLIGT - VEM VILL KÖPA ETT PAR SKOR FÖR 800KR TILL EN 6 ÅRING???

Han har verkligen blivit modemedveten och jämför sig för mycket med sina kompisar på skolan!!

/Addiswa


Kommentarer
Postat av: Fia

jaa, det var mysigt och se dem sitta tillsammans :)



Hade funderat på att låta barnen vara med på Sweden sport adacemy, men tyckte det blev för ycket åkande och så samt så ligger det i Markbacken, och vi struntade i det i år för Edwin verkar veta vad han vill göra och vi vill att Hugo ska fokusera mer på simskolan & gympa. Men kanske nästa år :)



Edwin har inte kommit så långt ang. modet men han har koll på vilken tröja han ska ha på sig. är de snygga så duger de :)



kram

2009-09-28 @ 11:57:24
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Malin Larsson

Vad rolig att barnen tycker om igår, filip oxå älskade det, kanske bra ledare??



han pratar om att vill träna mer friidrott.. kanske sen efter termin slut, det ska blir fler olika sport. så han får se fler först ;)

2009-09-28 @ 12:30:31
Postat av: AnnaN fran Washington DC

Vad kul!!!! om du verkligen kommer da maste vi ju fanimej ses!!!

kram

2009-09-28 @ 12:44:29
URL: http://nordgold.blogg.se/
Postat av: cina

Kul för pojkarna att prova där du berättade om, är det prov för dom nu eller har de bestämt att träna alla gånger?

Ja skönt att Tine fått ta dig ut och träna och äta gott och prata tillsammans, det är bra att göra så ibland så kan det vara skönt för dig också att få i gång.

Lukas nämnde om vi skulle kunna springa tillsammans i skogen nån gång för att bättra kondition, jag ble snopen att han frågade men vore verkligen rolig för jag har såå dålig displict att träna. Men jag får ibland cykla och just nu är jag väldigt förkyldning, jag har undrat var ifrån det kom. Jag kände mig redan lite dålig i fredags när vi badade tillsammans med familjen och sen lördag kände jag mig lite krasslig och därför visade det sig under söndagen började jag bli snuvig men jag tog inte på allvar.Då i morse kämpade jag, det rann som vatten ut så åkte jag hem tidigt från jobbet och sov i tre timmar. verkligen skönt och det blev täpp i näsan. När jag vaknade och då rann det ur näsan igen. suck suckiamej..så vi får spara till sushi tills jag blir frisk så vi får hitta datum o luncha ihop.

Måste bara säga att din Colin verkar vara medveten i kläderna och att han ville likadant som kompisar på skolan som är modemedveten. Men en söt grabb på bilden ser jag ....:)

Kramis

2009-09-28 @ 19:36:21
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/
Postat av: Fru Nordin

Hej... fin sida du har, skulle vilja ha ngt eget på min sida men jag har INGEN anning hur man gör.. hehe så jag får nöja mig med min lilla rosa sida.. :D

Kul med olika aktiviteter, de är ju jätte bra, vi fick oxå de hem i brevlådan men vi hade redan ordnat med barnen till simskolan så de fick bli simskolan får våra barn.. :D (minst lika nyttigt) ler

kram

2009-09-28 @ 21:22:29
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0