Vet ni vad!!

Min lilla Colin kom till mig och sa att han ville ha en mobil.

M O B I L!!!!!!!

Jag som mamma blir till stor en F R Å G E T E C K E N och tittar på min 6 åring och frågar:

Skojar du med mig?

C: Nej det gör jag inte. Jag vill ha en mobil för någon klasskompis till mig har det.

Allvarligt talat

Ger man en mobil till en 6 åring????

När är det en passande ålder att ge mobil till barn?

Båda mina flickor fick en mobil när de började i årskurs 4

Hur kan en föräldrer ge en mobil till en 6 ÅRING???

/Addiswa

Kommentarer
Postat av: Cina

Jaavisst..gärna då tror jag också för din egen del blir mer lugnare efter Dövas dag.. så e jag öppen för att kunna fika eller gärna äta de goda sushi..



Det är likadant här även jag är inte med på mötena när Martin e borta ofta så måste jag dvs vara hemma o fixa hushållet och barnen inför läggdags, jag menar det e skönt med samma rutiner när det är under veckorna. Helgerna spelar det ingen något roll.



jaa jag förstår din söta Colin som just vill ha mobil...även jag läste tidigare det är cykelhjälm han ville också ha..så förstår jag han är nog mera medveten i allmänhet att han önskar mer det. Förlåt min tanke väcker nyfikenhet om att när fick dina flickor mobil första gången och vad var det syfte för? Det är din egen beslut som du får avgöra vad som är viktigt för Colin och även lyssna på dig själv. Samtidigt är det alltid bra rådfråga de andra av egna erfarenheter. Det är ju samma med Martins dotter Ida, jag minns egentligen inte när hon fick mobil första gången. Det är inte alltid jag tycker samma som Martin även det beror på vilka saker så jag lyssnar gärna de andra och besluta min egen åsikt efter mig själv det jag tycker. Kramkram!!

2009-09-15 @ 21:10:21
Postat av: Fia

Jaa, Edwin har oxå sagt att hahn vill ha en mobil. Vi har pratat om det hemma, jag vägrar låta Edwin få en mobil, Nicklas tycker det är OK. Jag är rädd att någon ska slå ner Edwin o ta hans mobil eller liknande. Samt så kan han ändå inte läsa meddelandet om han skulle behöva SMS.a något, när han inte kan prata med oss i mobilen. Kan använda videosamtalet, men han kommer inte kunna använda den på rätta sättet. Så nu blir det ingen mobil under de närmaste åren iaf. Ja, inte lätt och vara barn i dagens samhälle, men det är för allas bästa att vänta med det ett tag till.. Hoppas ni kommer överens så att ni alla blir nöjda. Ses till helgen på Dövas dag? kram

2009-09-15 @ 22:59:35
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jaa det är nu idag i samhäll alla förändrat och barnen utvecklas så tidigt och tidigt att krav på alla tex mobil..... .SUCK... jag minns också min äldre dotter fick när hon var 3-4 KLASS minns inte och sen frida fick lite tidigt.... Om du känner okey att ge honom köpa BET mobil eller ge din gamla mobil och KÖPA KONTANT kort 100 kr .. räcker så den borde räcker en månad tex...... Och TA ALDRIG med til lskolan så tjuva folk den fort .. tråkigt.



Det är inte lätt med att disktuerar med barn ovsatt hur ålder är ..6 år låt Oj så tidigt men det är UPP till dig så klart.



VI ses på dövasdag.!!! kraam vännen

2009-09-16 @ 05:17:17
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Maria bra

ja, stämmer.. håller med. samhäll har förändrat.. förra året så såg jag en flicka som har egna mobil och pratar mobil, hon går bara klass 1... Albin har också fråga mig när han ska få, jag sa att han får vänta tills han blir större.. ok sa han.. kraamm

2009-09-16 @ 11:35:59
Postat av: pepo

ojoj det var tidigt. Albin har inte frågat om det än. Han frågar bara efter mobilen när han vill ta bilder med mobilen. Föräldrar bestämmer själv över sitt barn men jag skulle inte ge mobil så tidigt. Pga strålning och barnen är känsligare.

2009-09-16 @ 14:58:23
Postat av: Anne Z

Säger bara herregud....förstår din stora frågetecken! puh.. kramm!!

2009-09-16 @ 16:07:26
Postat av: Britt

Mina pojkar fick mobil när dom gick i klass 6. Eftersom vi bodde jättenära skolan bara några meter så var det onödigt att dom ska ha mobil för tidigt.

Snart dövas dag det ska bli jätteroligt. Hoppas vi ses. Kram...

2009-09-16 @ 22:03:51
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Catharina

Inte så lätt. :S Min yngsta Miranda ville ha mobil från början när hon fick veta att hennes två kompisar som har redan mobil.Dom var bara 6 och 7 år. Men sedan blir det lugnt efter jag förklarat.

Det är upp till föräldrar. Vi ses ev på dövas dag. :) Kram

2009-09-17 @ 09:37:01
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: happy Anne

Min dotter fick sin första mobil när hon gick i nian an.

Mina barn har aldrig frågat mig om de fick egen mobilen.

Idag samhället inkl media o teven för barnens utvecklingen som mognar så tidigt o lär sig snabbt nya saker.

Du bestämmer ju när han får egen mobil.

Lycka till besluten!

2009-09-19 @ 23:35:40
Postat av: Iréne T

Bara helt enkelt säga nej och bestämma med andra föräldrar under möte när det är dags. De har nog samma problem som du. Barnen trycker på varandra i skolan och sen blir det så här..



Här inget hänt ännu, kanske Örebrosyndromet? "konkurrens genom status" =)

2009-09-21 @ 09:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0