Dagens premiär: Joggningstur

I går kväll bestämde jag med Rebeka som bor nära mig att vi ska jogga tillsammans.

Solen sken strålande och det var lite kallt ute, men jag längtade så att få börja jogga på förmiddagen.

Har inte joggat på ett riktigt bra tag så jag räknade med att jag säkert blir helt slut fort så att man även pausar med powerwalk.

bjuder på bilder

                        

Det märktes hur slut man blev efter en tids springande så det blev flera gånger powerwalk för mig och Rebeka och det blev 3km idag.



Jag känner iallafall stolt över att jag motionerat ute och snart så blir man van att jogga och jag har som mål att springa hela 3km utan att varken powerwalka eller gå långtsamt - utan springa nonstop.

Glad att jag har Rebeka som bor så nära och vi kom överens om att vi ska jogga tillsammans när vi har tid - det har vi säkert och det känns skönt att ha någon vid sin sida och stötta och peppa upp varandra.

Jinna: Spring gärna med oss också om du är hemma  - bara skoj ha fler.

Jag har planer att ordna powerwalk en helg - lördag eller söndag och då är tanken att man motionerar runt Rynningeviken och sen till naturens hus för fika och därefter hem. Ni som är intresserad av  att hänga med - meddela mig så kan vi bestämma datum som passar oss alla.

Ha en fin eftermiddag önskar


Kommentarer
Postat av: Ira

BRVO addie som joggar du e duktig! applåd.. :)



Jaa hör av dig bara när du vet vilken datum som passar dig då pojkarna e i motala, så kollar jag om jag py kan!! bara att höra av dig!



Ang naglarna, beror på vem du går till jag har valt ta en dyrare med bra kvalite jag har gjort naglar i flera år nu ca 10 år och kan se skillnad mellan kvalite och hållbarhet.. mina (beror också påå vad för dekoration jag väljer) kostar .. hehehe jag kan berätta dig när vi ses... :) med gele förstärkning som jag ahr nu (hade lösnaglar innan mina egna vöxte sig tillräckliga långa) så går naglarna inte av, som med nagellack, så det spelar ingen roll som du säger anvön der händerna mkt, det gör jag oxå.. dock valde jag ha kortare denna gången då jag hade riktigt långt förra månaden o fick lite svårt med en del saker p.ga längden, men nu kortare då inga problem igen :D kraam

2010-04-20 @ 18:37:35
URL: http://misscokoris.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja! Blev sååå sur i morse.. Det får ju räcka nu, med snön.



Härligt med joggningstur! Skulle jogga idag men nu när det är kallt och trist väder idag, så har jag tappat motivation.. Men jag hakar gärna med på powerwalken någon helg, hoppas jag kan då.:)

KRAM!

2010-04-21 @ 08:09:18
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Ingela

Heja heja!

2010-04-21 @ 11:32:33
Postat av: cina törnblom

Ja måste berömma dig, jag själv har inte sprungit på årtal nu ..överdriver nog lite hi förra året kanske sist. Bra gjort av dig! Bra att ha sällskap som man kan peppa upp varann..

Ja ang lör är det lite rörigt, är inte säkert om jag kan...däremot är det EN som kan jobba på lör. hum...Amanda ska sova bort med några barn tillsammans med personer som jobbar med i kyrkan. Blir spännande för Amanda, och kommer hem på lör vid 15.00 sen är det direkt kalas hos en klasskamrat. Blir nog intensivt för henne och säkert helt slut efteråt. Om det löser sig något så kommer jag att ta med Olivia på lör till sagostunden. Få se. Hörs och kramar!!

2010-04-22 @ 10:14:27
URL: http://mimmimussepigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0