Frustration..


Bild: google

Som ni vet så kämpar jag med akassan och man gör allt för att slippa en massa strul och följer riktlinjerna.

I går fick jag brev från akassan att det är helt klart att man beviljar mig pengar och hur mycket jag får, men till min stora frustration så vill de att jag ska skriva om mina arbetstider från vecka 5-10 och gissa hur FRUSTERAD JAG BLEV

Jag kände ilska och fick panikångest för jag har skrivit med nogrannhet och ärlighet på mina stämpelkort och skickat det till akassan i god tro att de ska tro på mig. Nu får man det här kallduschen att jag måste skriva om igen för att allt ska bli rätt och att man sedan får pengarna som är 3 månader försent.

Jag kommer ringa och be dom att acceptera mina kort för varför ska jag göra allt från början när jag gjort som det SKA. Det pratas mycket om att de håller på så med byråkrati och att många ger upp efteråt och inte fortsätter kämpa för sina rättigheter och låter det vara och vänder istället till socialen. Jag mår illa av att man blir behandlad så, men med mig ska de inte bli av med så lätt.


Kommentarer
Postat av: Jinna

Suck, tråkigt att du fick det så. Vara envis, så får du det du förtjänar, vilket jag tror du gör. Du fick mig tänka på Cee, hon fick just nyss 22 kassakortpapper att kryssa på som ALFA har inte skickat. Ren kaos. :S

2010-04-29 @ 10:37:41
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Marina Nordin

jaa jobbigt såntdär.... vet fler som har de struligt med a-kassan.. suck..

sjläv har jag aldrig har problem med dom, förut när jag var arbetssökande... kanske bara ren tur vem vet.. hare gott och hoppas de ordnar sig.

2010-04-29 @ 21:45:21
URL: http://litenmajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0